Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Avatar korisnika
Liburnian
Volim Rijeku
Volim Rijeku
 
Postovi: 225
Teme: 1
Pridružen: 5.1.2012, 01:47

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#16  PostPostao/la Liburnian » 24.11.2016, 15:24

KarloOP napisao:Voznja Rijeka - Kotor je trajala 24 sata.

Dok je funkcionirala linija Rijeka - Dubrovnik, putovanje je trajalo 23,5 sati, natrag 22,5 sati. Do Kotora bi trajalo duze nego prije stotinjak godina.
http://www.agencija-zolpp.hr/Portals/12 ... _14_06.pdf

Je li to moguce?


Pa piše da je "brzi parobrod"! :lol:

Mislim da je moguće, tu liniju su za Jadroliniju vozile "brze pruge" Ilirija, Slavija, Istra, Liburnija, kasnije Ivan Zajc i Dubrovnik, to su brodovi koji razvijaju brzinu do max. 15-20 čvorova. Mislim da ovi "brzi parobrodi" nisu ništa sporiji, možda je presudnije u koliko je luka pristajao brod jer se tu gubi najviše vremena. Tek su katamarani malo podigli standarde u pogledu brzine (30-35 čvorova).

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4931
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#17  PostPostao/la Vežičanka » 26.11.2016, 10:51

Parobrod Villam Ungaro-Croate u Jakinu, to jest u Anconi, obojana razglednica:

Villam u Anconi.jpg
Villam u Anconi.jpg (251.63 KiB) Pogledano 9126 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4931
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#18  PostPostao/la Vežičanka » 26.11.2016, 23:41

Za vrijeme jake zime u siječnju 1914. parobrodi Magyar (1902-1960) i Lika (1908-1942) bili su okovani ledom u senjskoj luci

Ilustrovani list 1914
siječanj 1914 ilustrovani list.JPG
siječanj 1914 ilustrovani list.JPG (99.25 KiB) Pogledano 9111 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4931
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#19  PostPostao/la Vežičanka » 29.11.2016, 18:04

U veljači 1913. godine parobrod Godollo nasukao se na Murteru, u zaljevu Svetog Nikole.

Jutarnji list je izvještavao:

Jutarnji list 6. veljače 1913.,

Nezgoda parobroda "Godollo"
O nezgodi 
ovoga parobroda, o kojoj smo već kratko javili, 
piše „Riečki Novi List": 
U nedjelju u zoru, na povratku iz Kotora, 
nasukao se zbog magle u luci Sv. Nikole , na
 otoku Murteru brzi parobrod „Godollo" od ug.-hrv. parobrodarskog družtva i to čitavom trećinom trupla.

U pomoć nasukalom parobrodu čim
 je dobila viest, pohitila je odmah iz Šibenika 
jedna torpednjača i jedan parobrod družtva 
„Dalmacije" iz Zadra. Iz Rieke je odplovio na
 pomoć parobrod pomorske vlade „Elore" sa svim
 potrebnim spravama.
 Odmah iza nasukanja voda je počela prodirati u parobrod. Na parobrodu bilo je 90 putnika.

Prekjučer u jutro parobrod "Villam" od 
istoga družtva, ploveći prema Rieci, zapazio je 
znakove za pomoć, te je odmah okrenuo put Murtera, odakle su bili davani znakovi. Iza nemalog
 napora uspjelo je „Villamu", da sretno prekrca
 na se sve putnike, od kojih se nikome nije ništa dogodilo. Iz Pule je nastradalom parobrodu bio 
takodjer poslan u pomoć „Belrorie", specijalan 
parobrod za spašavanje od tršćanskog družtva
 „Tripković", koji je već prispio na mjesto. Kako pripoviedaju putnici s "Villama", položaj 
je "Godolla" vrlo težak i opasan: Nasukanje se
 je dogodilo, kako je rečeno, zbog vrlo guste 
magle.


O nezgodi „Godolla" doznaje "Riečki Novi List", da se je dogodila krivnjom zapovjednika 
jednog trabakula. Naime parobrod "Godollo" našao se je na jednom pred jednim trabakulom, koji
 nije imao na sebi propisnog fenjera, pa da ne
 udari u taj trabakul, „Godollo" morao je svom 
snagom zakrenuti na desno, gdje mu radi ostrvlja 
nije bilo dovoljno mjesta za manevriranje, te se
 tako nasukao na jednu podmorsku hrid. "Godollo" je zapao u vrlo težak položaj i težko se je 
oštetio. Već su učinjene sve predradnje oko parobroda, da ga se izvuče iz položaja u koji je zapao, te se očekuje, da će to u najkraće vrieme
 biti izvršeno.

Godollo u Gružu 1905.JPG
Godollo u Gružu 1905.JPG (151.93 KiB) Pogledano 9090 puta

Jutarnji list 28.veljače 1913.:

Oslobođenje parobroda “Godollo".
Iz Trsta brzojavljaju: Jučer po podne pošlo je za rukom poduzeću Tripkovich da oslobodi nasukali
 parobrod “Godollo" ugarsko-hrvatskog parobrodarskog družtva. Parobrod je oslobodjen pomoću brodova za spasavanje “Cyclop" i “Belrorie”,
 što je trajalo pune četiri sedmice. "Godollo” nije 
teško oštećen tako da će vlastitom snagom doploviti na Rieku. Stići će danas u večer ili sutra 
u jutro, te će odmah biti poslan na popravak.
 Među ovdašnjim pomorcima izazvala je veselje 
viest, što je parobrod izvučen bez velike štete.


Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4931
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#20  PostPostao/la Vežičanka » 6.12.2016, 14:34

Iz naše teme Stare fotografije Rijeke postovi br. 842-847

Parobrod Velebit (1889-1924)
Adamić napisao:Nismo imali još ovakav, motiv riječke luke. Doba parobroda i jedrenjaka.

klikni za veći prikaz
Erdödy, Stjepan luka rijeka .jpg

KarloOP napisao:Brod s ukrasenom provom je "Velebit".

20281.jpg
20281.jpg (73.72 KiB) Pogledano 9064 puta

KarloOP napisao:"Velebit" je kao i drugi brodovi prolazio kroz renoviranja; u jednom razdoblju je tako izgledao.

Avatar korisnika
Liburnian
Volim Rijeku
Volim Rijeku
 
Postovi: 225
Teme: 1
Pridružen: 5.1.2012, 01:47

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#21  PostPostao/la Liburnian » 7.12.2016, 15:41

Vežičanka napisao:U veljači 1913. godine parobrod Godollo nasukao se na Murteru, u zaljevu Svetog Nikole.


Tko je bio pažljiv na satu, mogao je u Predstavljanjima pročitati da su mi roditelji sa Murtera, točnije iz Jezera na otoku Murteru, gdje spada i ova uvala Sv. Nikole, ili kako je još zovu Murtar. Po Murtaru je cijeli otok i dobio ime, a o značaju uvale svjedoče i predantičke (liburnske) zidine u blizini. Zbog svog položaja i zaštićenosti od vjetrova, oduvijek je služila kao utočište brodovima, pa nije slučajno da je baš tamo u XV. st. napravljena crkvica Sv. Nikole, zaštitnika pomoraca.

Sv Nikola Murtar.png
Sv Nikola Murtar.png (74.01 KiB) Pogledano 9044 puta


I sad opet dolazimo do poveznicom sa Rijekom, ova derutna zgrada na lijevoj strani je nekadašnja solana u kojoj su se solile uglavnom srdele. Prije je radila odlično i većina slanih srdela na riječkoj tržnici dolazila je iz ove solane. Vlasnik solane je poduzeće Riba Rijeka u stečaju, oni su vlasnici i tvornice za preradu ribe u Iki, sad se te nekretnine razvlače po sudovima. U sredini se vidi spomenuta crkvica, a u kući pored je živjela obitelj koji su ujedno bili i zaposlenici u solani, danas njihovi potomci tu imaju apartmane. Do uvale se može doći i autom ali treba proći par kilometara bijele ceste.

Inače, u Rijeci je 80-tih godina prošlog stoljeća živjelo stotinjak Jezerana, ako računamo ljude koji su tamo rođeni i njihovu djecu, što je značajna dijaspora za mjesto od 8oo-tinjak stanovnika, puno više nego u recimo Zagrebu ili bilo gdje drugdje u svijetu. Danas ih je znatno manje obzirom da se velika većina po umirovljenju vratila, a dosta ih je i umrlo. Po pričanju mog oca, njegova plaća u MGK bila je dvostruko veća od primanja koji su imali on i žena zajedno dok su radili u Šibeniku, a u odnosu na neke druge udaljenije krajeve bivše države ti su kontrasti bili još izraženiji. Ako stavimo taj odnos u okvire današnjih primanja, jasno je da je Rijeka tada bila obećana zemlja u pravom smislu te riječi.

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4931
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#22  PostPostao/la Vežičanka » 7.12.2016, 19:49

Liburnian, bilo mi je baš zanimljivo pročitati :gore

Na stranici http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/godollo/1078 je fotografija parobroda Godollo nasukanog na Murteru u veljači 1913. Piše izvor stranica http://www.ppmhp.hr/en-odjel_povijesti_pomorstva.html.

GÖDÖLLŐ grounded near Murter in February, 1913.
Godolo nasukan na Murteru veljača 1913.JPG
Godolo nasukan na Murteru veljača 1913.JPG (66.34 KiB) Pogledano 9035 puta


Vidim tu sliku u brošuri Riječko brodarstvo do 1919., http://ppmhp.hr/monografije-katalozi/, ali bez opisa slike da je to u Murteru, Valjda je u Murteru kad Hajoregiszter tako kaže.

Avatar korisnika
KarloOP
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 492
Teme: 2
Pridružen: 27.10.2013, 16:32

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#23  PostPostao/la KarloOP » 7.12.2016, 20:51

Gore - pomoc pruza jedan od remorkera poznate trscanske kompanije Tripkovich.

-------------------
Godollo-1913.jpg_thumb.png
Godollo-1913.jpg_thumb.png (161.91 KiB) Pogledano 9031 puta

Avatar korisnika
Liburnian
Volim Rijeku
Volim Rijeku
 
Postovi: 225
Teme: 1
Pridružen: 5.1.2012, 01:47

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#24  PostPostao/la Liburnian » 7.12.2016, 21:48

Fantastične slike! :bravo:

Moj djed (did) je rođen 1906, uvjeren sam da sedmogodišnjak nije propustio ovakav događaj u neposrednoj blizini. Dragi forumaši, hvala što ste mi na trenutak omogućili da svijet vidim njegovim očima. :srce

RIP C.D. Nikola 1906-1986

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4931
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#25  PostPostao/la Vežičanka » 9.12.2016, 10:32

Rumunjski dobrovoljci na brodu Godollo u Rijeci 1914. (Iz Ilustrovanog lista srpanj 1914.godine)

rumunjski dobrovoljci na brodu Godollo 1914 -.jpg
rumunjski dobrovoljci na brodu Godollo 1914 -.jpg (217.18 KiB) Pogledano 8985 puta

Evo što stoji u opisu slike na str 700.:

Na naslovnoj strani
 donosimo snimak rumunjskih dobrovoljaca za Albaniju, kad su 
stigli na Rijeku na parobrodu "Godollo".
Ima ih u svemu
 tri sto sa pet časnika. Svi još nose, kako se na slici vidi 
rumunjsku uniformu, tek imadu bijele rumunjske kape, 
s crvenim grbom sprijeda i rumunjskom trobojnicom sa 
strane.
Imadu i svoju albansku zastavu. Prate ih četiri
 bolničarke i jedna dama od
 dobrotvornog društva u Bukareštu. Na Rijeci je te dobrovoljce dočekao zapovjednik i više časnika Jelačićeve pukovnije, koji na rastanku pokloniše rumunjskim časnicima na
 uspomenu po kiticu cvijeća.

Posve je razumljivo, da su svi 
ti dobrovoljci većinom ljudi koji kukavno živu u domovini
 ili uopće nemaju za imanja, pa 
su se nadali, da će im to novo
 vojno zvanje donjeti koristi i
 kruha. Nu ljuto su se razočarali. Obećano im je bilo, da 
će se svakomu, čim stigne dolje, 
isplatiti 300 kruna, a kad tamo,
 dobili su samo po — dvije ! To 
je i posve razumljivo, jer Mbret 
Vilim nema novaca, da si plaća
 vojsku. Za to su se već mnogi
 dobrovoljci povratili kući.


o parobrodu Godollo u časopisu The Engineer 14.03.1902.:
Godollo The Engineer 14.03.1902..JPG
Godollo The Engineer 14.03.1902..JPG (25.56 KiB) Pogledano 8981 puta

Godollo mail steamer .JPG
Godollo mail steamer .JPG (115.61 KiB) Pogledano 8965 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4931
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#26  PostPostao/la Vežičanka » 10.12.2016, 08:29

Parobrod "Salona" građen je 1904. u Newcastle on Tyne za „Ungaro-Croatu“ za pojačanje brzih pruga Rijeka- Dubrovnik- Kotor.
10. XII 1904. preuzeo je brzu prugu Trst-Kotor.
1922. ulazi u sastav „Jadranske plovidbe d.d.“– Sušak, pod imenom „Ljubljana“. Sudjeluje u vojnim i civilnim prijevozima na oslobođenom teritoriju.
Pri isplovljenju iz Bakra 15.V 1945. nailazi na minu i tone. O nesreći parobroda "Ljubljana" čitajte u temi Pomorske nesreće

Slijedeća dva teksta su iz časopisa "Practical Engineering" iz 1904. godine.:

Parobrod Salona porinut je u more 25. kolovoza 1904.
Salona  porinuta 25. kolovoza1904.JPG
Salona porinuta 25. kolovoza1904.JPG (91.2 KiB) Pogledano 8947 puta

Na probnu vožnju isplovio je 2. studenog 1904.
Salona  probna vožnja 2 studeni 1904.JPG
Salona probna vožnja 2 studeni 1904.JPG (118.57 KiB) Pogledano 8947 puta


Salona.jpg
Salona.jpg (138.27 KiB) Pogledano 8947 puta

Brod Salona 1918.jpg
Brod Salona 1918.jpg (140.88 KiB) Pogledano 8947 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4931
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#27  PostPostao/la Vežičanka » 11.12.2016, 23:11

Parobrod VISEGRAD
74,97 ; 9,75 : 4,15 m
BRT 1293, NRT 536, IKS 3200, brzina 16.5 ČV, nosivost 800 putnika
Građen 1913. u Newcastle on Tyne. http://www.tynebuiltships.co.uk/V-Ships ... d1913.html
Vlasnik „Ugarsko-Hrvatsko parobrodarsko društvo d.d.“ – Rijeka.
Održava prugu Rijeka –Kotor od 10.listopada 1913.
Nakon I svjetskog rata mijenja ime u „Karagjorgje“, kasnije "Karadjordje".
Ime Visegrad dobio je po mađarskom mjestu Visegradu (čita se Višegrad, uostalom to je slavenska riječ za grad na uzvisini)

Poslije WWII u sastavu je Jadrolinije najprije s imenom Mornar, a od 1955. Proleterka. 1970. izrezan je za staro željezo

slika iz teme Kopajtić Žiga (1853-1925)
Slika

Iz časopisa Marine Engineer 1913.:

Visegrad je porinut 8. srpnja 1913.
SS Visegrad 8 July 1913.jpg
SS Visegrad 8 July 1913.jpg (175.24 KiB) Pogledano 8932 puta

8.rujna 1913. Višegrad je obavio probnu vožnju
SS Visegrad 1913.JPG
SS Visegrad 1913.JPG (84.91 KiB) Pogledano 8932 puta


Parobrod Visegrad u Mrtvom kanalu 1918. godine. Prepoznaje se jer je jedini parobrod Ungaro-Croate koji je imao dva dimnjaka
Visegrad u Mrtvom kanalu 1918.jpg
Visegrad u Mrtvom kanalu 1918.jpg (209.81 KiB) Pogledano 8932 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4931
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#28  PostPostao/la Vežičanka » 13.12.2016, 21:25

Ungaro Croata imala je predstavništva (agencije) u Budimpešti, Splitu, Senju i u 22 luke između Trsta i Drača u Albaniji na obje strane Jadrana.

Reklama iz 1910.godine na talijanskom i njemačkom jeziku za pruge Rijeka -Venecija i Rijeka -Ancona, također i Rijeka-Dalmacija.

Agencije su spomenute u Veneciji i Anconi.
Reklamiraju da vožnja Rijeka -Dubrovnik (Gruž) traje 20 sati, a Rijeka- Kotor 24 sata.
1910 fiume Venezia Ancona.jpg
1910 fiume Venezia Ancona.jpg (190.85 KiB) Pogledano 8910 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4931
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#29  PostPostao/la Vežičanka » 16.12.2016, 11:32

1917. godine Ungaro -Croata posjedovala je flotu od 45 brodova.

Dolje je priložena tablica flote 1917.godine. Zadnja rubrika u tablici je godina porinuća parobroda.

Flota U-C 1917. .jpg
Flota U-C 1917. .jpg (274.82 KiB) Pogledano 8870 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4931
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Ungaro-Croata; Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo 1891-1922

Post broj:#30  PostPostao/la Vežičanka » 18.12.2016, 20:45

1915. godine Ungaro Croata je imala flotu od 47 brodova (1917. imala je 45 brodova)

1915. i 1916. izgubili su parobrode Kupu i Pozsony.
Parobrod Kupa (1912-1915)--- 29.12.1915. potopila ju je francuska podmornica ARCHIMEDE kod rta Planka. http://www.aberdeenships.com/single.asp?index=101231

Parobrod Pozsony(1908-1916)---- 16.08.1916. stradao je od mine kod Drača.
Pozsony je mađarsko ime za grad Bratislavu. https://en.wikipedia.org/wiki/Names_of_ ... nguages:_B

Flota U-C 1915 -.jpg
Flota U-C 1915 -.jpg (231.99 KiB) Pogledano 8830 puta

PrethodniSljedeće

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Pomorstvo

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 6 gostiju