Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Željeznička pruga kroz Sušak

Fotografije, zapažanja, dojmovi i razmišljanja o svemu što je putopisca zaokupilo tijekom obilaska nekog mjesta.
Daluka
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
 
Postovi: 756
Teme: 12
Pridružen: 13.10.2015, 17:08

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#31  PostPostao/la Daluka » 1.3.2016, 13:15

Kako se ulica (gdje je ulaz u tunel) zvala nekad, postoji neki popis skloništa, pa ako je bilo sklonište vjerojatno bi bilo na popisu?

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4959
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#32  PostPostao/la Vežičanka » 1.3.2016, 13:47

Uz tunel mislim da nije bila ulica, samo nekakvi prolazi uz skladišta Transadrije.
Kako se teren diže na sjeveru možda je tunelčić bio izveden kao pothodnik na sjevernoj strani. :ne znam:
Sigurna sam da postoji dokumentacija i nacrti za to područje od najranijih dana, to jest od 1873., i kasnije preinake tokom godina. Može biti da je tuda prolazio neki stari put pa graditelji željeznice su tako izveli da ne presjeku ljudima put.

Iz naših starih slika panorame tog područja. Mislim da je godina oko 1970e. Tu ne vidim više od 2 kolosijeka (ili je čak samo jedan :?: )
pecinenegdjokoodnosnopr.jpg
pecinenegdjokoodnosnopr.jpg (350.86 KiB) Pogledano 2884 puta

Pogled na Podvežicu 70.-5.svibanj11.jpg
Pogled na Podvežicu 70.-5.svibanj11.jpg (297.35 KiB) Pogledano 2884 puta



I još jedna stara slika starog mostića na ulazu u Gornju Vežicu.
Veica.jpg
Veica.jpg (216.59 KiB) Pogledano 2884 puta

Avatar korisnika
ozren
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1014
Teme: 16
Pridružen: 23.10.2010, 21:24

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#33  PostPostao/la ozren » 2.3.2016, 06:55

Moj doprinos temi.Fotografije nastale prošlu nedjelju u šetnji po Rebri iznad Drage.

DSC05524.JPG
DSC05524.JPG (161.82 KiB) Pogledano 2864 puta


DSC05525.JPG
DSC05525.JPG (161.44 KiB) Pogledano 2864 puta

Damir
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 415
Teme: 5
Pridružen: 19.5.2012, 17:30

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#34  PostPostao/la Damir » 2.3.2016, 15:51

Ozren sa jedne,a ja sa druge strane... ;)

nasip kroz drašku dolinu (1).jpg
nasip kroz drašku dolinu (1).jpg (192.63 KiB) Pogledano 2815 puta

nasip kroz drašku dolinu (2).jpg
nasip kroz drašku dolinu (2).jpg (233.41 KiB) Pogledano 2815 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4959
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#35  PostPostao/la Vežičanka » 2.3.2016, 20:28

Položaj tunela koji ide ispod pruge (ako ide skroz ispod :ne znam: ) označila sam crvenom crtom. Označila sam zgrade slovima radi usporedbe s Dalukinim planom iz posta br. 28
pećine pruga kod towera 1.jpg
pećine pruga kod towera 1.jpg (141.44 KiB) Pogledano 2841 puta


kao što se vidi tunel ne počinje gdje završava put, nego malo zapadnije. Ulaz su mu zaklonila skladišta na donjoj slici.
Tunel_TC - Copy.jpg
Tunel_TC - Copy.jpg (149.12 KiB) Pogledano 2841 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4959
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#36  PostPostao/la Vežičanka » 4.3.2016, 10:49

Idemo dalje i stižemo do željezničke stanice Sušak-Pećine. Stanica je tu napravljena tek nakon WWI. Očito stara Austro-Ugarska nije željela da tu bude stanica.

Kopam po svojoj arhivi i ne nalazim neku svoju sliku : hakerica , ali zato je zgradu poslikao Adamić u temi LPR ekspedicija - Tunel Brajdica iz 1900 .godine , pa posuđujem fotografiju od njega
Slika

Do stanice se može doći i s Krimeje (Kumičićeve) prolazom. Stanica je malo dalje prema istoku.
kod želj.stanice Pećine (1).JPG
kod želj.stanice Pećine (1).JPG (233.11 KiB) Pogledano 2815 puta


desni kolosijek je slijep i služi (služio je) vjerojatno za parkiranje lokomotive. Da li se smije reći parkirati za vlak? :kava: Da ne bi railway fanovi padali u nesvjest kao što padaju u nesvjest pomorci kad se kaže parkirati brod? : zubo
srednji kolosijek ide u već spomenuti tunel Brajdica, a lijevi u Rijeku.
kod želj.stanice Pećine (2).JPG
kod želj.stanice Pećine (2).JPG (276.06 KiB) Pogledano 2815 puta


ispod želj stanice Pećine, malo prema zapadu ispod pruge je još jedan pješački tunelčić kojim se stepenicama stiže na ulicu Janka Polić Kamova
pogled na tunelčić prema sjeveru
pješački tunel Pećine (1).JPG
pješački tunel Pećine (1).JPG (257.18 KiB) Pogledano 2815 puta

pogled na tunelčić prema jugu
pješački tunel Pećine (2).JPG
pješački tunel Pećine (2).JPG (269.41 KiB) Pogledano 2815 puta

Avatar korisnika
DoX
Volim Rijeku
Volim Rijeku
 
Postovi: 164
Pridružen: 22.2.2015, 21:11

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#37  PostPostao/la DoX » 4.3.2016, 16:45

Nisam siguran, ali mislim da je ovaj desni slijepi kolosjek svojevrsna "izletna staza" za vlakove kojima otkažu kočnice uslijed konstantne nizbrdice od Škrljeva do Pećina.

Damir
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 415
Teme: 5
Pridružen: 19.5.2012, 17:30

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#38  PostPostao/la Damir » 4.3.2016, 18:24

DoX napisao:Nisam siguran, ali mislim da je ovaj desni slijepi kolosjek svojevrsna "izletna staza" za vlakove kojima otkažu kočnice uslijed konstantne nizbrdice od Škrljeva do Pećina.



Da,to je šturc koji na kraju ima "bika" (odbojnik). U slučaju otkazivanja kočnica lokomotivu se preusmjeri prema gore.
Iako je jedan takav slučaj završio neslavno tj. lokomotiva od 110t probila je bika i strovalila se na prugu 1978 god.
Fotka je posuđena sa foruma vlakovi-ri:

Žutka 1978 god. Sušak-Pećine.jpg
Žutka 1978 god. Sušak-Pećine.jpg (244.4 KiB) Pogledano 2801 puta


Nedavna nesreća,a nadam se daće biti i zadnja se dogodila 2009.god za koju ste vjerovatno mnogi čuli i ponešto o tome čitali ako niste vidjeli. Žutka se zaustavila na šturcu,ali iza nje je ostao dar-mar. Evo linka sa foruma željeznice.net

http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... uak-peine/

Avatar korisnika
Pero guska
Libvrnia
Libvrnia
 
Postovi: 149
Teme: 6
Pridružen: 29.11.2014, 21:50
Lokacija: Rijeka, Donja Vežica

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#39  PostPostao/la Pero guska » 5.3.2016, 09:33

Znaš li nešto više o ovom događaju iz 1978. ? Što se dogodilo, da li je bio teret i kako je završio? 2009. je lokomotiva pogubila vagone pa je do šturca već uspjela usporiti i olakšati, ovo iz 1978. mi se čini kao udar veće sile.

Damir
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 415
Teme: 5
Pridružen: 19.5.2012, 17:30

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#40  PostPostao/la Damir » 5.3.2016, 17:11

Pero guska napisao:Znaš li nešto više o ovom događaju iz 1978. ?

Kvar na kočnicama,a pojedinosti u tančine zaista neznam. :ne znam:

Avatar korisnika
milic
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
 
Postovi: 841
Teme: 6
Pridružen: 5.6.2012, 17:39

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#41  PostPostao/la milic » 5.3.2016, 18:30

Prekjučer ( četvrtak 03.03.16.) čekam na pješačkom prijelazu preko štreke kod Tower Centra na Pećinama valjda 5 minuta jer je na semaforu zvonilko i bljeskalo crveno.
I dočekam ovo malo od vlaka. Lokomotiva koja samu sebe vuče. Pih, koliko sam se načekao mislio sam da će proći kompozicija od 100 vagona. (Nekad, kao mulci bi sjedili uz prugu, pušili i brojali vagone. Sjećam se da je i takvih vlakova bilo s po stotinjak vagona)

DSCN6652.JPG
lokomotiva kraj TC
DSCN6652.JPG (349.97 KiB) Pogledano 2777 puta
Daj balu mali!

Damir
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 415
Teme: 5
Pridružen: 19.5.2012, 17:30

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#42  PostPostao/la Damir » 5.3.2016, 18:38

U biti imaš sreću,a da i neznaš! ;)
Manevre nisu česti prolaznici prema Škrljevu ili Šoićima.
Nešto se šuška da nam dolaze RCA lokomotive tj. za one koji neznaju,strani operater na našim prugama.
Za railfanove će doista biti zanimljivo fotkanje stranih loksi u našem kraju. Do sad smo ih išli fotkati u Italiju,SLO ili Austriju.
Mislim da sam sada OFF TOPIC pa će me Vežičanka : palica

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4959
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#43  PostPostao/la Vežičanka » 6.3.2016, 10:32

Samo vi pišite! Sve to spada u prugu kroz Sušak.
Miliću baš dobro da si uhvatio lokomotivu na ovom mjestu!

Tek sam sada iz linka na zeljeznice.net pročitala sve o nesreći 2009. Koji je to krš i lom bio.
Nekako mi je sve to manje više promaklo kad se dogodilo jer nisam bila tada u Rijeci.

Pokazala se i prava svrha iskliznog kolosijeka. Čudno je kako su dozvolili da onoliko zaraste. Vjerojatno ga sada održavaju.

Avatar korisnika
Pero guska
Libvrnia
Libvrnia
 
Postovi: 149
Teme: 6
Pridružen: 29.11.2014, 21:50
Lokacija: Rijeka, Donja Vežica

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#44  PostPostao/la Pero guska » 6.3.2016, 10:43

Damir napisao:U biti imaš sreću,a da i neznaš! ;)
Manevre nisu česti prolaznici prema Škrljevu ili Šoićima.
Nešto se šuška da nam dolaze RCA lokomotive tj. za one koji neznaju,strani operater na našim prugama.
Za railfanove će doista biti zanimljivo fotkanje stranih loksi u našem kraju. Do sad smo ih išli fotkati u Italiju,SLO ili Austriju.
Mislim da sam sada OFF TOPIC pa će me Vežičanka : palica


Pa i nisu tako rijetki prolaznici, čini mi se da svaki dan skoro prođe bar jednom.

Što se tiče Milića i 100 vagona u mladosti mislim da se tu radi o dječačko-ružičastom pamćenju : smile01 (NHF). Vlakovi su iz Rijeke/Bakra ograničeni težinom zbog uspona mislim na nekih 900 ili 1000 tona. Ta težina je već u 8 ili 9 vagona kada se naprimjer radi o željeznoj rudi iz Bakra (a čak nisu natovareni do vrha).

Neki drugi tereti su lakši naravno , a prije 40-50 godina su bili manji vagoni dvoosovinci pa se ista količina tereta prevozila u više vagona, ali 100 sigurno nije bilo i zbog dužine, vlak ne smije nikako biti duži od kolodvora, a to je negdje max 300-400 metara.

Damir
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 415
Teme: 5
Pridružen: 19.5.2012, 17:30

Re: Željeznička pruga kroz Sušak

Post broj:#45  PostPostao/la Damir » 6.3.2016, 12:44

Pero guska napisao:Pa i nisu tako rijetki prolaznici, čini mi se da svaki dan skoro prođe bar jednom.


Istina,no mislim da to neće biti Jenbah troosovinac kao na Milićevoj fotki već Đuran koji je inače stacioniran u Škrljevu.
Mislim da su se ti troosovinski Jenbahi uzletili ovih dana zbog kako sam već prije naveo ulaska stranog operater RCC/A ...booo?? (Provjerit ću)...

Evo kako izgleda Đuran:

Đuran-Škrljevo.JPG
Đuran-Škrljevo.JPG (195.59 KiB) Pogledano 2748 puta


Što se tiče odgovora šjor Miliću o težini,dužini i izgledu teretne kompozicije sasvim si u pravu. Vagoni u to vrijeme su bili uglavnom G,a njih je bilo puno vrsta i podvrsta ovisno o težini koju su mogli prevoziti. U prosjeku jedan takov vagon je mogao voziti oko 15-25 t tereta. G vagoni su uglavnom dobiveni ratnom reparacijom od NJemačke poslije WWII nešto se proizvelo i u ĐĐ. Sjećam se da su se muvali po kolodvoru sve do negdje 1995 god,a onda su ih počeli masovno kasirati. Promjenili su se tereti,a i njihove ambalaže tako da su postali višak.

PrethodniSljedeće

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Putopisi

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju

cron