Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Lujzijana (1803.-1811.)

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 22368
Teme: 914
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#61  PostPostao/la Adamić » 5.2.2016, 11:49

Jučer kod Banskih vratiju radnici su sanirali stijenski pokos. Navlačili mrežu preko ovih nimalo sigurnih stijena.

banska vrata sanacija tijena (1).jpg
banska vrata sanacija tijena (1).jpg (211.5 KiB) Pogledano 15615 puta

banska vrata sanacija tijena (2).jpg
banska vrata sanacija tijena (2).jpg (196.31 KiB) Pogledano 15615 puta

banska vrata sanacija tijena (3).jpg
banska vrata sanacija tijena (3).jpg (164.15 KiB) Pogledano 15615 puta

banska vrata sanacija tijena (4).jpg
banska vrata sanacija tijena (4).jpg (169.54 KiB) Pogledano 15615 puta

banska vrata sanacija tijena (5).jpg
banska vrata sanacija tijena (5).jpg (180.86 KiB) Pogledano 15615 puta

banska vrata sanacija tijena (6).jpg
banska vrata sanacija tijena (6).jpg (183.07 KiB) Pogledano 15615 puta
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4918
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#62  PostPostao/la Vežičanka » 12.4.2016, 16:11

Iz mađarske knjige 1979.

1979 Banska vrata.jpg
1979 Banska vrata.jpg (285.92 KiB) Pogledano 15597 puta

Lujzijana ispod Trsata 1979.jpg
Lujzijana ispod Trsata 1979.jpg (278.86 KiB) Pogledano 15597 puta


Što je značio ovaj znak? Da kamioni moraju u drugoj brzini voziti?
1979 Lujzijana kod Orehovice.jpg
1979 Lujzijana kod Orehovice.jpg (360.66 KiB) Pogledano 15597 puta

Avatar korisnika
snežnik
Fiume e basta !
Fiume e basta !
 
Postovi: 111
Teme: 4
Pridružen: 19.4.2015, 22:32

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#63  PostPostao/la snežnik » 12.4.2016, 16:29

Baš to. ;)

Daluka
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
 
Postovi: 721
Teme: 10
Pridružen: 13.10.2015, 17:08

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#64  PostPostao/la Daluka » 13.4.2016, 10:57

Vežičanka napisao:Što je značio ovaj znak? Da kamioni moraju u drugoj brzini voziti?

Jedna od mjera predostrožnosti, druga, odnosno prva po po smjeru kretanja, je bila na autoputu (nekad je u zgradi pored bila policijska postaja) gdje su se provjeravale kočnice kamiona da se nisu pregrijale nakon spusta starom cestom i nastavka vožnje prema Rijeci (Banskim vratima).

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4918
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#65  PostPostao/la Vežičanka » 3.6.2016, 20:36

Gotovo je ista fotografija kao u postu br. 9 na str 1 ove teme.
Jedino je automobil malo bliže Rijeci, a u lijevom donjem uglu slike se vidi ulaz u tunel za dovod vode u Tvornici papira.

Zavoj koji se vidi na slici je kasnije izravnat na taj način da je izbušen tunel. Mislim da je to bilo, koliko se ja sjećam 1979. godine.

Lujzijana uz kanjon Rječine 1964.:
Lujzijana uz kanjon Rječine 1964.JPG
Lujzijana uz kanjon Rječine 1964.JPG (151.06 KiB) Pogledano 15553 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4918
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#66  PostPostao/la Vežičanka » 11.9.2016, 16:57

post br. 58, str. 4
ozren napisao:Na početku dionice na Gornjem Jelenju stoji ovaj spomenik.Bio je išaran,ali je nakon čišćenja i dalje ostao teško čitljiv. Vrijeme je učinilo svoje.
Uz njega stoji originalni kameni stupić stare Lujzijane.

Slika

Potrudila sam se pročitati tekst na spomeniku iako je dosta izbrisan, naročito na rubovima

Piše:

NAS 9500 MLADIH LJUDI I NAŠI STARIJI DRUGOVI - IZGRADILI
SMO OVU 24 KM DUGAČKU CESTU.
U OVIM SMO ŠUMAMA NASTAVILI TRADICIJU SLAVNE NARODNE
OMLADINE HRVATSKE. NAŠE GRADITELJSKE ZASTAVE OVJENČANE SU POBJEDAMA
A GRUDI NAM PUNE RADOSTI I PONOSA
UŠUTJELE SU SLAVNE MINE POKLICI POBJEDA. PRESTALA JURNJAVA
KOLICA. NAPUSTILI SMO NAŠA NASELJA I SOBOM PONIJELI STEČENA ZNANJA.
ŠUMA JE OPET TIHA.
PUTNIČE OTKRILI SMO TI PREKRASNE VIDIKE OVOG KRAJA. POD
TVOJE NOGE POSTAVILI MODERNU CESTU. IZGRADILI SMO JU PRIJE VREMENA
KROZ DANONOĆNE NAPADE – UPRKOS DVA I PO MJESECA KIŠE I SNIJEŽNIH
VIJAVICA.
NA SLAVU TEBI DOMOVINO. NA PONOS TI NARODNA OMLADINO HRVATSKE!

G JELENJE 29. XI 1952. GOD.GRADITELJI:

GLAVNI ŠTAB ORB
PODUZEĆE ASFALT


klikni za veći prikaz
spomenik graditeljima nove dionice Lujzijane.JPG

Avatar korisnika
ozren
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1013
Teme: 16
Pridružen: 23.10.2010, 21:24

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#67  PostPostao/la ozren » 10.1.2017, 23:16

U Beču na trgu Neuer Markt nalazi se Kapucinski samostan.Lako ga je pronaći jer je smješten u centru u blizini Hofburga.
Zanimljiv je stoga što se ispod njega nalazi Kaisergruft(Carska kripta),grobnica obitelji Habsburg.
Ulaz se naplaćuje 5,50 eura za odrasle i 12 eura za obitelj.

DSC07081.JPG
DSC07081.JPG (127.43 KiB) Pogledano 15476 puta


DSC07028.JPG
DSC07028.JPG (125.27 KiB) Pogledano 15476 puta


DSC07029.JPG
DSC07029.JPG (95.75 KiB) Pogledano 15476 puta


Na par slijedećih fotografija je sarkofag u koje je položeno tijelo Marije Ludovike ("Louise"),kćeri austrijskog cara Franje I i Maria Theresia von Neapel-Sizilien.
Zbog nadimka "Louise" mi je nekako vjerovatnije da je Lujzinska cesta po njoj dobila ime,a ne po trećoj supruzi Franje I (Maria Ludovika of Austria-Este).

DSC07052.JPG
DSC07052.JPG (167.04 KiB) Pogledano 15476 puta


DSC07053.JPG
DSC07053.JPG (177.29 KiB) Pogledano 15476 puta


Natpis na poklopcu sarkofaga.

DSC07054.JPG
DSC07054.JPG (177.03 KiB) Pogledano 15476 puta


DSC07055.JPG
DSC07055.JPG (186.39 KiB) Pogledano 15476 puta


Louisen strasse.jpg
Louisen strasse.jpg (476.73 KiB) Pogledano 15476 puta


Tko želi saznati više o carskoj kripti u Beču.
https://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_Crypt

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4918
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#68  PostPostao/la Vežičanka » 28.5.2017, 20:23

Andrija Rački u svojoj knjizi "Povijest grada Sušaka" piše da postoji tiskani proglas generala Vukasovića iz 1803. god. na hrvatskom jeziku, gdje se govori o cesti od Primorja do Broda na Kupi. Tamo se poziva naše zidarske poduzetnike na jeftimbu* za pojedine odsječke.
Plaćat će se, veli proglas, svaku subotu, pa neka svoje oferte* pošalju i oni, koji kane radništvo snabdijevati hranom.

*jeftimba - dražba, licitacija
oferta* - ponuda
------------------------------------------------------------------------------------
Tko zna gdje se sad nalazi taj proglas? Bilo bi ga zanimljivo vidjeti.
Možda je tada izašao u nekim starim novinama?

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4918
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#69  PostPostao/la Vežičanka » 18.10.2017, 21:08

Ozren je u temi Novinski članci iz prošlosti, post br.2, dao članak iz Novog lista, godine 1952. o Lujzinskoj cesti. Članak je pisan u povodu gradnje nove dionice ceste od Gornjeg Jelenja do Delnica. Nova dionica trebala se graditi umjesto starog dijela ceste koji je djelomično potopljen zbog izgradnje umjetnog Lokvarskog jezera.

Članak prenosim u pisanom obliku:


LUJZINSKA CESTA

Aprila ove godine počet će gradnja moderne autostrade od Delnica do Jelenja. Stari dio „Lujzinske ceste“ na tom području bit će djelomično potopljen akumulacionim jezerom Vinodolske hidrocentrale, uslijed čega je bilo potrebno graditi novu cestu.
Investicije za taj dio ceste iznosit će preko 130 milijuna dinara. Osim profesionalnih radnika radit će na ovoj dionici omladina Hrvatske.

U odnosu na sadašnji način građenja i na vrijeme kad su se gradile „Lujzinska cesta“, „Josipova“, „Karolinska“ itd. – a to je bilo prije više od stotinu godina- može se iz današnje perspektive uočiti kako su to nekad bili značajni i veliki radovi i kako su za ono vrijeme bili veliki ljudi general Vukasović, graditelj Lujzinske ceste i drugih cesta u Hrvatskom Primorju i Lici, zatim major Kajetan Knezić, graditelj ceste preko Vratnika i Velebita, vodovoda u Senju i dr.

Ovom prilikom ne će biti na odmet reći nešto iz povijesti gradnje Lujzinske ceste, koja se je počela graditi 1803. godine. Interesantno je da je najprije postojao projekt da se od Karlovca do Broda na Kupi uredi rijeka Kupa za prolaz brodova, dok se od Broda na Kupi do Rijeke trebala graditi cesta.
Radeći po tom projektu, tadašnje je društvo za gradnju tunela i regulaciju rijeka (mađarski kapital) izgubio do 1800. godine oko pola milijuna forinti...

Gradnju Lujzinske ceste počelo je novoosnovano dioničko društvo (u većini austrijski i mađarski magnati). Za pet godina sagrađena je cesta do Netretića kod Karlovca gdje je rad prestao budući da su područje oko Karlovca bile okupirale francuske čete pod maršalom Marmontom.
Kako je glavni graditelj general Vukasović morao u rat i poginuo kod Vagrama, to su francuski inženjeri dovršili taj dio od 15 km od Netretića do Karlovca i po ženi cara Napoleona prozvali cestu „Lujzinskom“.

CESTA JE GRAĐENA ZBOG DOBITKA NA MALTARINI
Društvo koje je gradilo cestu imalo je po ugovoru pravo ubirati u toku 50 godina maltarinu, koja je bila prilično visoka. Glavne „malte“ za ubiranje pristojba bile su u Orehovici, Meji, Delnicama, Severinu i Stativama, a manje (koje je društvo davalo u zakup ) u Kamenjaku, Jelenju, Osoju, Mrzloj Vodici, Lokvama, Sopaču, Zalesini, Skradu, Vukovoj Gorici, Modruš potoku, Netretiću, Stativama Borlinu i Karlovcu.
Malte su bile redovito na odvojcima manjih cesta, tako da je maltar odmah kod prijelaza s pokrajnje ceste na Lujzinsku ubirao određenu maltarinu. Izgleda da je društvo dobro prolazilo sve do vremena kad su se počele graditi željeznice.

Lujzinska cesta ima 135 km, a najviša točka je 926 metara kod Mrzle Vodice na Ravnom Podolju. Na tom mjestu je razvođe rijeka koje teku u Jadransko i Crno more.

NA LUJZINSKU CESTU SAGRAĐENE SU MNOGE PRIKLJUČNE CESTE
Lujzinska cesta bila je za vrijeme gradnje, a i poslije, spojena s mnogim priključnim putovima. To je bilo potrebno zbog ekonomskih i ostalih uvjeta, a najviše radi svraćanja trgovine sa sporednih putova na glavnu cestu. Tako je sagrađen odvojak od Jelenja do Bakra. Do 1895. godine, kad je uređena luka u Rijeci, ovim krakom uglavnom se prevozio sav teret iz unutrašnjosti za pretovar na brodove. Od Sungera do Sopača kod Lokava isto tako je sagrađen jedan trak, kojim je spojena Lujzinska sa starom Karolinskom cestom. Jedan drugi krak veže Karolinsku i Lujzinsku cestu od Kupjaka do Ravne Gore.
Osim tih glavnih odvojnih puteva, sagrađene su ili rekonstruirane mnoge druge manje odvojne ceste za bliža i udaljenija naselja u području Lujzinske ceste.

TRASA LUJZINSKE CESTE I PERSPEKTIVE ZA AUTOPUT OD ZAGREBA DO RIJEKE
General Vukasović koji se istakao gradnjom Lujzinske ceste, riješio je za ono vrijeme kad se još nije znalo za automobilski saobraćaj, vrlo dobro trasiranje ceste od Rijeke do Karlovca. Za ono vrijeme, kad su diližanse saobraćale brzinom od 10 do najviše 15 km na sat, bila je cesta odlično projektirana a još i danas se dive suvremeni graditelji cesta lijepoj trasi Vukasovića.

Pa i kad autoput Zagreb-Rijeka bude gotov, neće se sadašnja trasa mnogo mijenjati, najviše zbog prilično dobro riješenih uspona. Vrijeme kad će od Zagreba do Rijeke biti potpuno gotov autoput nije daleko. Od Zagreba do Karlovca već je gotov, ove godine bit će gotova dionica od Delnica do Jelenja, a do godine će se nastaviti prema Rijeci. Dvije-tri akcije kao što je ovogodišnja za izgradnju dionice Delnice-Jelenje i autoput Zagreb-Rijeka bit će gotov.
U Savjetu za Saobraćaj NR Hrvatske vodi se o tom računa i priprema materijal za rješenje tog pitanja, a i ministar Veco Holjevac lično se zalaže, da se ovaj projekat što prije ostvari.
Dovršenje autoputa Rijeka-Zagreb, većim dijelom po staroj trasi Lujzinske ceste, a dobrim rješenjem rekonstrukcija i pojedinim mogućim skraćivanjima, mnogo će se pridonijeti dobrim vezama automobilskog prometa između Zagreba i Rijeke. Ova cesta imat će naročitu važnost za brz teretni prijevoz, a naročito za turizam. Ona će imati veoma veliku ulogu za strane automobiliste koji će izravno preko autoputeva preko Beograda ili preko Ptuja, Varaždina i Zagreba moći dolaziti automobilima na Jadran.

Omladina Hrvatske dat će ove godine svoj prilog na gradnji autoputa Zagreb-Rijeka. Ona će ove godine dovršiti jednu od najvažnijih dionica u Gorskom Kotaru, a djelomično će poboljšati i promet između Zagreba i Rijeke.
M.Babić

Avatar korisnika
milic
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
 
Postovi: 849
Teme: 6
Pridružen: 5.6.2012, 17:39

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#70  PostPostao/la milic » 19.10.2017, 18:05

Mnogi mladi iz ovih krajeva sudjelovali su na ovoj RA. Među njima i ova grupa iz Studene. Uspjeli su dovršiti cestu unatoč lošim uvjetima.
(Danas možemo govoriti i pisati o tome da je dio Lujzijane potopljen, možda bezpotrebno,ali onda se gledalo nekim drugim očima.) :shock:

Studenjci na RA Delnice-Jelenje.jpg
Studenjci na RA Delnice-Jelenje.jpg (67.54 KiB) Pogledano 15250 puta
Daj balu mali!

Avatar korisnika
Lokalpatrioti Rijeka
Administracija
Administracija
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
 
Postovi: 564
Teme: 84
Pridružen: 5.6.2009, 21:53

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#71  PostPostao/la Lokalpatrioti Rijeka » 24.2.2018, 13:56

Prate naš forum i u inozemstvu a napravili bi i reportažu.


Dear Lokalpatrioti,


I am from Vienna/Austrian and work on a film about the first giraffe came to Vienna in the year 1828.

She came from Sudan/Nubia along the Nile to Egypt over Venice, and from Rijeka across Croatia and Hungary to Vienna.

From Rijeka/Fiume to Karlovac she walked along the Luisenstraße/Lujzijana.

I saw some fantastic pictures of the street on your web-forum (see attached) - so maybe I could use them in the film, it would be very nice if you could tell me where you got it from/who is the owner. It is because I would need a better resolution and to clear copyrights, etc.

Last summer I was in Rijeka and tried to follow as best as possible the old route of the Lujzijana unfortunately I found your website too late, but I enjoyed the fotos of the street very much.


Sorry for not speaking Croatian.


Thank you a lot, dovidenja!
Christian Neubacher

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 22368
Teme: 914
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#72  PostPostao/la Adamić » 24.2.2018, 14:36

Da , malo pobliže kažemo o čemu se radi.

Najstariji zoološki vrt na svijetu je onaj u Beču - Tiergarten Schonbrunn - osnovan je 1752. Za nas ovdje to i nije toliko važno koliko činjenica da je prva žirafa za potrebe toga habsburgškog vrta stupila na europsko tlo upravo u Rijeci gdje je stigla brodom iz Afrike. No, da se dugovrata zvjerka ne bi prehladila u vožnji vlakom do Beča, odveli su je pješice! : smile01

U knjizi "Adamićevo doba " ima o tom događaju.

Slika
Eduard Gurk - Die erste Giraffe im Schönbrunner Tiergarten - 1828

Adamić se hvali da je za Bečki dvor nabavio mladoga brazilskog majmunčića naročite dobrote i da je iz Abesinije dobavio primjerak "ichneumona", posebne vrste lasice.
Car Franjo osobito je volio rijetke životinje i popunjavao je živu zbirku svoje šenbrunske "menežerije"(kako su tada zvali zoološki vrt).
U usporedbi s nekim drugim, Adamićevi su darovi bili prilično praktični.
Primjerice, već 1821. stigao je na Josefsplatz prvi krokodil, a nekoliko godina poslije egipatski vicekralj Mehmed Ali darovao je caru Franji žirafu i zajedno s njom dvije afričke krave i tele.
Nakon duge plovidbe od Egipta do Rijeke, žirafa je morala pješačiti do Karlovca, a onda su je, premorenu, utovarili u kola. I tako je 7. kolovoza 1828. stigla u Beč prva živa žirafa. Taj je dar smješten u šenbrunsku dvorsku "menažeriju". Odjeci u javnosti i niz crteža, potom objavljenih u litografiji, koji su pratili tu zgodu, potaknuli su i u Beču modu, "a la Girafe" koju su Pariz i London već doživjeli.

Već od kraja osamnaestog stoljeća kretali su na jug mnogi prirodoslovci, osobito botaničari, da bi istražili prirodne osobitosti. Među najranijim i najpoznatijim ozbiljnim znanstvenicima bio je carev liječnik, rođeni Riječanin Nikola Toma Host, koji je potom objavio knjigu Botaničko putovanje. Čak je i saski kralj 1830-ih stigao do Učke i Hrvatskog primorja i tu istraživao prirodu.
Već sredinom osamnaestoga stoljeća na carskom dvoru u Hofburgu osnovan je "prirodnjački kabinet" (Naturalienkabinet) iz kojega se nešto poslije razvio Prirodoslovni muzej.

Preuzeto sa: viewtopic.php?f=150&t=2852&start=15


To znači da je prva žirafa na europskom tlu ;) Zahvaljujući podacima Christiana Neubaca , žirafa je došla iz Sudana preko Nila do Egipta i onda do Venecije ... vjerojatno preko Alpi nije mogla pa je išla zaobilazno... preko nas. no , Muzej grada Rijeke piše, da je nakon duge plovidbe od Egipta do Rijeke, žirafa je morala pješačiti do Karlovca...
prva žirafa Lujzijana Rijeka .jpg
prva žirafa Lujzijana Rijeka .jpg (137.33 KiB) Pogledano 15082 puta

Informativna tabla o mlinu Žakalj čiji se ostaci nalaze ispod i ovaj podatak o prolasku žirafe ovom cestom za Karlovac i dalje za bečki dvor.


Uvrstit ćemo u rubriku "Jeste li znali ?". :zastava:
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4918
Teme: 176
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#73  PostPostao/la Vežičanka » 14.7.2018, 22:46

Ljeto je doba putovanja.
Nije baš početak Lujzijane ali je blizu- mjesto gdje se cesta počinje uspinjati kod Školjića. Početak Lujzijane je kao što smo već rekli na Fjumeri kod drvoreda platana.

Slika iz nekih davnih vremena:
Lujzijana se uspinje.jpg
Lujzijana se uspinje.jpg (247.05 KiB) Pogledano 14593 puta

Avatar korisnika
Liburnian
Volim Rijeku
Volim Rijeku
 
Postovi: 226
Teme: 1
Pridružen: 5.1.2012, 01:47

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#74  PostPostao/la Liburnian » 15.7.2018, 00:01

Adamić napisao:
prva žirafa Lujzijana Rijeka .jpg

Informativna tabla o mlinu Žakalj čiji se ostaci nalaze ispod i ovaj podatak o prolasku žirafe ovom cestom za Karlovac i dalje za bečki dvor.


Zanimljiva crtica. Obratite pažnju na godine na info tabli. 100 gore-dole.

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 22368
Teme: 914
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#75  PostPostao/la Adamić » 15.7.2018, 06:21

Gaf :lol:

Engleska i tal.verzija.
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

PrethodniSljedeće

Vrati se na: Povijesne ceste

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju