PAROBROD PANNONIA (1896-1941)Iz časopisa "The Marine Engineer" 1. rujan 1896.:Pannonia - 18. kolovoza 1896. čelični parobrod s propelerom vrlo je uspješno obavio probnu vožnju.
Sagradili su ga Wigham Richardson & Co. u svom brodogradilištu Neptune u Newcastle–on-Tyne po narudžbi Ungaro-Croate iz Rijeke.
Parobrod je dug preko 220 stopa i širok 29 stopa. Opremljen je također s dva jarbola kao škuna. Izgrađen je za najveću Lloydovu klasu.
Specijalno je građen za naručenu svrhu- prijevoz putnika i pošte.
Može primiti 50 putnika prve klase u lijepo uređenom salonu i prostoru za dame na gornjoj palubi i u luksuznim kabinama na gornjoj i na glavnoj palubi.
Iznad salona je prostrana promenadna paluba, dugačka 150 stopa na kojoj je luksuzna soba za pušenje. Iza prostora za putnike prve klase nalazi se salon za putnike druge klase i prostor za posadu.
Kako je parobrod građen također sa svrhom da vrši poštansku službu, na njemu se nalazi pogodan prostor za poštu i za poštanske pošiljke.
Salon prve klase ima dobru ventilaciju i može primiti 50 putnika. Stijenke su od uglačanog javorovog drva, bogato ukrašene intarzijom. Na podu je parket od hrastovine. Strop je prekriven Tynecastle tapetima, koje su ukusno obojane i pozlaćene. Namještaj je presvučen u plavi Utrechtov baršun.
Soba za pušenje je od hrastovine s izrezbarenim panelima, namještaj je presvučen baršunom boje starog zlata. Namještaj u kabinama prve klase i prostor za dame je presvučen baršunom boje kestena.
Presvlaka na namještaju u prostorima za drugu klasu je crvena.
Pogonski stroj su također konstruirali Wigham Richardson & Co. Parni stroj je četverostruke ekspanzije sistema Yarow, Sohlick & Tweedy.
Stroj je radio besprijekorno za vrijeme probne vožnje. Potpuna odsutnost vibracija osigurat će komfor budućim putnicima. Parobrod je postigao brzinu od 16 čvorova.
Brod je građen za putničku i poštansku službu koju će obavljati Ungaro-Croata između Rijeke i raznih luka u Dalmaciji.
Zbog nedostatka željezničke pruge, parobrodarska služba je jako razvijena između tih luka i to baš od strane samog naručioca ovog broda, kompanije Ungaro-Croata.
Pannonia će voziti između Rijeke, Zadra, Dubrovnika i Kotora. Iz Kotora se može posjetiti mali glavni grad Crne Gore. Povratni izlet traje 3 dana, a tijekom većeg dijela putovanja putnici prolaze između otoka gdje je more mirno a krajolik prekrasan.
Uz Ungaro-Croatu, još jedna značajna kompanija je od nedavno počela razvijati Dalmaciju izgradnjom velebnih hotela i lječilišta u različitim mjestima uz obalu, a kako je klima ista kao na suprotnoj talijanskoj obali, i nema joj slične u cijeloj Europi po ljepoti, nema sumnje da Dalmacija ima ispred sebe svijetlu budućnost.
Kompaniju za koju je
Pannonia građena, na probnoj vožnji je predstavljao gospodin Sterk, jedan od njezinih direktora, i kapetan Bakarčić, koji je preuzeo upravljanje brodom. Gospodin Mouton, inžinjer je također bio prisutan.
Brodograditelja je predstavljao gospodin Tweedy i gosp. J.Denham Christie.
- SS Pannomia-1.JPG (139.18 KiB) Pogledano 13753 puta
- Pannonia 1905.JPG (142.87 KiB) Pogledano 13781 puta
- Panonia 1905.jpg (140.82 KiB) Pogledano 13781 puta
- Pannonia u Zadru 1906.JPG (125.89 KiB) Pogledano 13781 puta
- Pannonia 1918.JPG (175.09 KiB) Pogledano 13781 puta