Vežičanka napisao:Časopis Mornar 1938. donosi opširan opis brodova "Šumadija" i "Sarajevo":
Novosagrađeni parobrodi Jadranske Plovidbe d. d.
»ŠUMADIJA« I »SARAJEVO«
Kako smo već javili, na Jadranskim Brodogradilištima u Splitu bijahu 6. novembra o. god. porinuti u more uz velike svečanosti i uz sudjelovanje mnogobrojnih dostojanstvenika i predstavanika Kr. Vlade dva nova broda Jadranske Plovidbe: »Šumadija« i »Sarajevo«.
Dimenzije ovih brodova iznose: dužina među okomicama — na razini mora 49.50 m; širina kostura — pod oplatom — 7.70 m; visina kostura — do glavne palube.— 6.60 m; gaz sa potpunim teretom — oko 140 tona — 305 m; srednji gaz — sa cca. 90 tona tereta — 2.90 m. Bruto tonaža 500 tona.
Brodovi su putničko-teretni, imaju ravni pramac uzdignutim kaštelom iznad glavne palube, djelomičnu donju palubu u pramcu i krmi, dugačku osojnu palubu zatvorenu bočnom oplatom, eleptičnu krmu, pod kaštelom na pramcu nalazi se prostor za momčad, poštanski ured, brodska pisarna, umivaonici i zahodi za putnike i posadu.
U donjoj prednjoj palubi uređen je salon za putnike III. klase, iza III. razreda nalazi se skladište tereta sa kapacitetom od 90 tona, dalje od ovoga ugrađen je kotlovski i mašinski prostor sa ugljenarkama, iza mašinskog prostora u donjoj krmenoj palubi nalaze se kabine za putnike, časnike i podoficire.
Glavna paluba sprijeda nosi otvor skladišta i dizalicu tereta, prostranu kuhinju sa smočnicom, zatim ulaze sa obje strane u salone i na osojnu palubu. Saloni se sastoje: iz dva vestibila. glavnog saIona blagovaone — i krmenog dijela salona -pušione.
"Šumadija" na Neretvi
Pušiona od blagovaone odijeljena je staklenom ogradom i vratima, u pušioni je stubište za silaz u kabine, po krmi pušione nalaze se umivaonici, zahodi I. klase i prolazi na krmu. Skrajni dio krme udešen je za napravu kormila i privezu broda.
Na osojnoj palubi sprijeda ugrađena je velika zatvorena veranda sa oblim mjedenim prozorima; po uzoru Jadranske Plovidbe. Od verande prama krmi nalazi se velika promenadna ili osojna paluba sa sjedalima za veći broj putnika.
Na ovu palubu uzlazi se sa tri strane, dva bočna stubišta na sredini broda i jedno po krmi. Nad verandom je zapovjednički most i navigacijona kabina sa nautičkim instrumentima i napravom za kormilarenje.
Salon i pušiona su moderno izgrađeni sa zatvoreno-tapeciranim ložama, stolovima i sjedalima, imadu 52 mjesta za blagovanje.
Brodovi imaju šest nepromočivih odelenja sa pet pregrada u koritu, sedam ugrađenih tankova za balast i pitku vodu, tekuću pitku vodu u svim umivaonicima te automatsko pranje zahoda morskom vođom. Električnu rasvjetu i ventilaciju najmodernije konstrukcije, parno grijanje svih prostorija itd. Kormilska naprava je najsavršenijeg sistema sa tele-motorom.
Brodovi su građeni za redovitu brzu prugu Metković—Split—Vis, saobraćat će normalnom brzinom od 14 morskih milja, dok najveća brzina bit će oko 16 morskih milja.
Mašinski uređaj je savršenog parnog sistema, strojevi su trostruke ekspanzije, jakosti oko 1200 konjskih snaga.
Parni kotao proizvodi paru od 15 atmosfera radnog tlaka sa umjetnom — forsiranom — promajom, posebnim napravama za cirkulaciju vode u kotlu, za čišćenje plamenih cijevi od čađe te ejektorom za bacanje pepela izvan broda. Glavni strojevi imaju mnogobrojnih zasebnih naprava: pumpa za cirkulaciju kondenzatora, zračne i nadoljevne sisaljke te pumpe za balast, pitku i morsku vodu i ostalo, svekolike naprave opskrbljene su rezervama, kako to imaju veliki prekooceanski brodovi.
Ova dva broda građena su pod kontrolom I klasifikacijom Lloyd's Registra, jednako savkoliki materijal upotrebljen za gradnju ovih brodova izrađen je i kolaudiran po stručnjacima ove institucije. Brodovi imaju neograničenu klasu te bi mogli putovati po svim morima svijeta. Naprave za sigurnost i spašavanje putnika i posade izgrađeni su po propisima Board of Trade kao veliki prekooceanski brodovi, vrlo su jake i precizne konstrukcije, građeni iz Simens-Martin-čelika poprečnim rebrima i uzdužnim pojačanjima. Kotlovi i mašine građene su u Glasgowu, Vel. Britanija.
Opremom mašinskog postrojenja zadocniše Englezi, radi teže nabave potrebitog materijala. Da toga nije, ove bi dvije jedinice bile dovršene već prvih dana marta 1938.
Jadranska Plovidba ovom svojom narudžbom dobiva dva lijepa, jaka i savršena parobroda, koja će svojom velikom silom i jakom konstrukcijom prkositi svakom nevremenu našeg — često puta —nemirnog i uzburkanog Jadrana. »Šumadija« i »Sarajevo« nastupit će idućeg proljeća s prvim putovanjima našim morem pod simbolom našeg narodnog jedinstva Jugoslavenskom trobojkom!
Vežičanka napisao:Parobrod TOPOLA
49,80 ; 6,40 : 3,06 m
BRT 254, NRT 130, IKS 730, brzina 13 ČV, nosivost 467 putnika.
Gradnja broda započeta tokom I svjetskog rata (1918) u Malom Lošinju kao putnički luksuzni brod za prijevoz putnika tokom ljeta.
1922. trup broda ulazi u sastav „Jadranske plovidbe d.d.“ – Sušak, a 1924. završen i stavljen u plovidbu.
Plovio je uglavnom na brzoj pruzi Sušak - Rab i na izletničkim putovanjima.
Rekviriran od talijanske vlade 1941. dobiva novo ime „Ammiraglio Giovanni Viotti“.
15.VIII 1943. prilikom invazije saveznika na Siciliju oštećen i nasukan u Mesinskom zaljevu kod mjesta La Pace.
Vežičanka napisao:Na stranici Fleet File Rotterdam kao bivše ime parobroda Trogir ex Nada navodi se jahta Antoinetta.
Nema registriranih korisnika pregledava forum i 3 gostiju