Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Lujzijana (1803.-1811.)

Avatar korisnika
ozren
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1013
Teme: 16
Pridružen: 23.10.2010, 21:24

Lujzijana (1803.-1811.)

Post broj:#1  PostPostao/la ozren » 12.11.2012, 01:59

Ovo je priča o jednoj cesti koja je u vrijeme nakon puštanja u promet ,pa i puno godina kasnije značila život za mnoge stanovnike riječkog zaleđa.

Lujzijana

U drugoj polovici 18.stoljeća sve više se osjećala potreba za novom cestom od Karlovca do Rijeke.Na inicijativu grofa Perlasa,tadašnjeg vlasnika vlastelinstva Ozalj,Brod i Grobnik,šezdesetih godina 18.stoljeća potaknut je plan za trasiranje nove ceste koja bi bila položena sjevernije od Karoline.
Međutim,na početak gradnje se čekalo sve do 1803.godine.Za glavnog voditelja radova angažiran je već tada poznat i cijenjen građevinski stručnjak,podmaršal Filip Vukasović.

Cesta je bila duga nešto manje od osamnaest austrijskih poštanskih milja( oko 134 km ) i prolazila je kroz važna naseljena mjesta.
Širina kolnika iznosila je 26 bečkih stopa ili nešto preko osam metara.U zavojima je kolnik bio širok od 11 do 14,5 m,kako bi njima lako prolazila teretna kola koja su prevozila dugačke jarbole.Neke su dionice najprije bile sagrađene s pola širine,a tek nakon puštanja u promet proširene na punu širinu.

Ukupni građevinski troškovi iznosili su približno dva i pol milijuna austrijskih forinti,odnosno oko 18 500 forinti po kilometru.Radnici su zbog niskih nadnica često napuštali posao pa se stalno osjećao manjak radne snage.Zarada minera,zidara i klesara iznosila je osam forinti po tekućem hvatu (otprilike četiri forinta po dužnom metru ceste),čime nisu mogli zaraditi ni za kruh.

Desetog svibnja 1808. godine Kraljevsko ugarsko namjesničko vijeće izvijestilo je županiju da je austrijski car Franjo I dozvolio da se cesta nazove Via Ludovicea po njegovoj trećoj supruzi,carici Mariji Ludovici(Lujzi).Međutim,budući da je cesta dovršena tek tri godine kasnije,za vrijeme francuske uprave,uvriježilo se mišljenje da je dobila ime po njegovoj kćeri koja se također zvala Marija Ludovica,a udala se za Napoleona 1810.godine.

Izgradnja Lujzijane

Lujzinska cesta počela se graditi u vrijeme kada je Austrijskom carstvu zaprijetila ratna opasnost od Napoleonovih pohoda.Zbog toga nije bilo vremena za polaganje trase unaprijed pa ju je Vukasović određivao neposredno prije početka radova na pojedinim dionicama.
Gradnja je započela od Rijeke.
Već na samom početku graditelji su se suočili s velikim izazovima jer je cestu trebalo usjeći u stjenovit bok kanjona Rječine.
Radovi su bili opasni po život,naročito u kišno doba kada su stijene bile mokre i skliske.Mnogi su tada s nevjericom pratili usijecanje ceste u strmi Trsatski brijeg,no Vukasovićevi inžinjeri i primorski zidari majstorski su izveli svoje djelo.Duž čitavog kanjona Rječine,u dužini od skoro dva kilometra,jednu stranu ceste zasjekli su u stijenu,dok su drugu stranu položili na potporne zidove,visoke mjestimice i do dvadesetak metara.
U usjeku pred Rijekom (Banska vrata) Vukasović je dao uklesati natpis per gli increduli (onima koji ne vjeruju),misleći pri tome na one koji nisu vjerovali da će uspjeti provesti cestu strmim bokom kanjona te su ga odvraćali od njegovog nauma.To se mjesto za mađarske vlasti zvalo Porta Hungarica.Nakon Jelačićeve pobjede nad Mađarima godine 1848. preimenovano je u Banska vrata,a stari natpis zamijenjen je iduće godine natpisom posvećenim banu Jelačiću.

Po izlasku iz kanjona cesta je prolazila prostranim Grobničkim poljem i uspinjala se do Gornjeg Jelenja do kuda ću je i ja pratiti sa slikama.

Na Orehovici Lujzijana skreće lijevo prema Čavlima.Na raskrižju se s lijeve strane ceste nalazi stara sunčana ura,obnovljena 2008.godine.
To je jedina sačuvana ura,a možda i jedina koja je postojala na cesti.

1 sunčana ura Orehovica.jpg
1 sunčana ura Orehovica.jpg (243.61 KiB) Pogledano 18820 puta

U Čavlima se može vidjeti još neka ostavština ove stare ceste:

2 Čavle Lujzijana.jpg
2 Čavle Lujzijana.jpg (157.11 KiB) Pogledano 18820 puta

Ovo je obelisk u Čavlima s oznakom 7,5 km od Rieke,na mjestu izvornog miljokaza udaljenog sedamnaest poštanskih milja ( oko 127 km ) od Karlovca.Sudeći prema natpisu ovaj obelisk je postavljen poslije 1871.godine kada je Austro-Ugarska Monarhija usvojila metrički sustav.

3 Čavle Lujzijana obelisk.jpg
3 Čavle Lujzijana obelisk.jpg (109.01 KiB) Pogledano 18820 puta

4 Čavle Lujzijana obelisk1.jpg
4 Čavle Lujzijana obelisk1.jpg (183.38 KiB) Pogledano 18820 puta


Stotinjak metara nakon gostionice Putnik sa desne strane nazire se zid,za kojeg malo ljudi zna da je to ustvari kameni svođeni most na Lujzijani,koji je u novije vrijeme proširen betonskom konstrukcijom.Njegova južna strana ostala je sačuvana pa su na njoj vidljivi izvorni ukrasi na zaglavnom kamenu i upornjacima.

5  Lujzijana kameni most Grobnik.jpg
5 Lujzijana kameni most Grobnik.jpg (118.78 KiB) Pogledano 18820 puta


6  Lujzijana kameni most Grobnik1.jpg
6 Lujzijana kameni most Grobnik1.jpg (137.78 KiB) Pogledano 18820 puta


8  Lujzijana kameni most Grobnik2.jpg
8 Lujzijana kameni most Grobnik2.jpg (104.13 KiB) Pogledano 18820 puta

Svima dobro poznata velika serpentina zvana Cirkul.Na njoj je kameni obelisk s oznakom 15 km od Rieke koji je zamijenio izvorni miljokaz na šesnaest poštanskih milja ( oko 120 km ) od Karlovca.I taj je obelisk postavljen nakon 1871.godine.

7  Lujzijana Cirkul.jpg
7 Lujzijana Cirkul.jpg (227.64 KiB) Pogledano 18820 puta

Ispod Kamenjaka cestu od bure štiti stari kameni zid dugačak osamdesetak metara:
9  Lujzijana burobran.jpg
9 Lujzijana burobran.jpg (134.32 KiB) Pogledano 18820 puta


Pod kamenjakom je nekada bilo jedno od najvećih konačišta s gostionicom koje je uvijek bilo dupkom puno.Uz cestu nije bilo žive vode,a budući da obična cisterna nakapnica ne bi mogla zadovoljiti potrebe velikog prometa,pronađeno je neobično rješenje.Sedamdesetak metara iznad ceste, na izvoru Krežala,sazidana je prostrana vodosprema od pravilno klesanog kamenja.U njoj se sabirala voda iz nekoliko manjih izvora na padini.
Od vodospreme je niz padinu sagrađen dugački kameni suhozid duž kojeg su bile položene keramičke cijevi,usađene jedna u drugu,tvoreći cjevovod dug 350 metara.Cjevovod je završavao u divovskoj cisterni kraj gostionice pa otada ni za najveće ljetne suše na Kamenjaku nije ponestajalo vode.

10  Lujzijana cisterna.jpg
10 Lujzijana cisterna.jpg (134.22 KiB) Pogledano 18820 puta

Sa desne strane ceste ispod prijevoja na Gornjem Jelenju nalazi se stari miljokaz koji označuje udaljenost od petnaest poštanskih milja ( oko 112,5 km ) od Karlovca i nadmorsku visinu u stopama.

11  Lujzijana miljokaz G.Jelenje.jpg
11 Lujzijana miljokaz G.Jelenje.jpg (210.57 KiB) Pogledano 18820 puta


12  Lujzijana miljokaz G.Jelenje1.jpg
12 Lujzijana miljokaz G.Jelenje1.jpg (343.42 KiB) Pogledano 18820 puta

Bila je to prva moderna planinska prometnica u Hrvatskoj,sagrađena u skladu s najnaprednijim znanjem i tehnikama gradnje svojeg vremena.Udovoljavala je svim zahtjevima prometa zaprežnim kolima te je označila novo razdoblje u građenju planinskih cesta na području hrvatskog krša,pa su kasnije ceste građene po uzoru na Lujzijansku cestu.

Avatar korisnika
nikola
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 9892
Teme: 274
Pridružen: 27.7.2009, 16:32
Lokacija: Na kopnu, moru i u zraku

Re: Lujzijana

Post broj:#2  PostPostao/la nikola » 12.11.2012, 20:56

Ozrene, čestitam ti, putopis je odličan! :bravo:
Čije si podatke koristio, iz koje knjige?
JAPANSKI: リエカ KINESKI: 里耶卡 KOREJSKI: 리예카 GRČKI: Ριέκα HEBREJSKI: רייקה LATINSKI: Tarsatica

Avatar korisnika
ozren
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1013
Teme: 16
Pridružen: 23.10.2010, 21:24

Re: Lujzijana

Post broj:#3  PostPostao/la ozren » 13.11.2012, 21:55

nikola napisao:Ozrene, čestitam ti, putopis je odličan! :bravo:
Čije si podatke koristio, iz koje knjige?

Hvala,Nikola!
Knjiga je "Starim cestama do mora",a autori su Lara Černicki i Stašo Forenbaher. :čitati:
starimcestamadomora.jpg
starimcestamadomora.jpg (39.21 KiB) Pogledano 18817 puta

Predgovor iz iste:

Tijekom 18. i 19. stoljeća kroz šumovite predjele Gorskog kotara sagrađene su četiri ceste koje su povezale Panonsku nizinu s Hrvatskim primorjem. Izgradnju Karoline, Jozefine, Lujzijane i Rudolfine pokrenuli su austrijski vladari po kojima su dobile svoja imena, no projektirali su ih većinom hrvatski inženjeri i gradile ruke domaćih majstora i težaka te pripadaju hrvatskoj graditeljskoj i kulturnoj baštini.

Iako je donedavno sav promet prema moru tekao ovim starim prometnicama, mnogi ne znaju ni imena cesta kojima su se godinama vozili, a posebno ne kakvi se sve biseri kulturne i prirodne baštine kriju uz njih. Knjiga Starim cestama do mora prvo je izdanje u kojem su detaljno opisane trase sve četiri povijesne ceste, onako kako su građene, poboljšavane i mijenjane, sve do zadnjih varijanti koje su i danas u upotrebi.
Krenete li od Karlovca ka moru neopterećeni žurbom i opremljeni ovom knjigom, otkrit ćete kakve sve ljepote skrivaju predjeli jugozapadno od Karlovca.

Ova knjiga stvarana je nekoliko godina, postupno i vrlo detaljno. Autori su prevalili tisuće kilometara autom, biciklima i pješice, snimili desetak tisuća fotografija, prelistali brojne stare knjige i dokumente, provlačili se kroz gustiše u potrazi za odbačenim miljokazima i u mahovinu zaraslim natpisima i u svako slovo knjige unijeli puno ljubavi i entuzijazma. Posebnu vrijednost knjige predstavljaju prikazi nekih građevinskih spomenika koji se sada po prvi puta predstavljaju javnosti, kao i detaljni opisi dionica koje su već dugo izvan upotrebe i kojima se može proći samo pješice ili brdskim biciklom.

Knjiga je namijenjena svima onima koje zanima prirodna i kulturna baština Hrvatske, svima kojima put do mora i nazad ne znači nužno utrku s vremenom, svima koji radije putuju biciklom nego autom, svima koji na povratku s mora žele iskoristiti još nekoliko preostalih sati sunčanog vremena za izlet u prirodu, svima koji traže trenutak mira i spokoja u osamljenoj kapelici pokraj rijeke, svima koji čeznu za osvježenjem pod slapom sedrene barijere… jednom riječju svima onima koji uživaju u lijepom.

Na starim cestama više nema puno prometa. Knjiga Starim cestama do mora poziva vas da se njima provezete opušteno, uživajući u krajolicima, građevinskom umijeću i smislu za lijepo kojima su ih obilježili njihovi graditelji. Možda ćete barem nakratko osjetiti duh davnih vremena kada se putovalo kočijom i zaprežnim kolima, a udaljenost, brzina i vrijeme imali su posve drugačije, danas već zaboravljeno značenje.

Fiuman
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1579
Teme: 22
Pridružen: 23.6.2011, 00:40
Lokacija: Turnić

Re: Lujzijana

Post broj:#4  PostPostao/la Fiuman » 13.11.2012, 22:13

Lujzijana, lujzijana, čija li si...

Super...naučio još neke nove stvari iz ovog...svaka čast...

Avatar korisnika
nikola
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 9892
Teme: 274
Pridružen: 27.7.2009, 16:32
Lokacija: Na kopnu, moru i u zraku

Re: Lujzijana

Post broj:#5  PostPostao/la nikola » 13.11.2012, 22:44

Ozrene hvala na brzom odgovoru. Putopis mi se sviđa jer ima slika, teksta, a i meni bi bio gušt obići sve ovo...priroda, lijepo vrijeme...ma super! :gore
JAPANSKI: リエカ KINESKI: 里耶卡 KOREJSKI: 리예카 GRČKI: Ριέκα HEBREJSKI: רייקה LATINSKI: Tarsatica

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 22368
Teme: 914
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Lujzijana

Post broj:#6  PostPostao/la Adamić » 13.11.2012, 22:48

i ja bi to obišao.... :putopisac: :slikanje: :piti: :jesti

a vidi Fiume na svakom koraku :zastava:
miljokazi.jpg
miljokazi.jpg (150.61 KiB) Pogledano 19627 puta
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
ozren
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1013
Teme: 16
Pridružen: 23.10.2010, 21:24

Re: Lujzijana

Post broj:#7  PostPostao/la ozren » 13.11.2012, 23:09

nikola napisao:Ozrene hvala na brzom odgovoru. Putopis mi se sviđa jer ima slika, teksta, a i meni bi bio gušt obići sve ovo...priroda, lijepo vrijeme...ma super! :gore

Treba još dopuniti post sa slikama vodospreme izvora Krežala,sedamdeset metara ubrdo od velike cisterne (nazire se sa ceste) na Kamenjaku,kao i sliku kamenog stupića koji označava nadmorsku visinu od 928 metara na zaravni Ravno Podolje ponad Mrzle Vodice(ujedno najviši prijevoj na Lujzijani),pa sliku starog miljokaza u Mrzlim Vodicama,kao i sliku Carovog mosta isto u Mrzlim Vodicama.
Tu bih zaključio obilazak jer ipak su ovo Lokalpatrioti Rijeka! :zastava:

gost
 

Re: Lujzijana

Post broj:#8  PostPostao/la gost » 14.11.2012, 21:25

Odlično Ozren :bravo:

Avatar korisnika
ozren
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1013
Teme: 16
Pridružen: 23.10.2010, 21:24

Re: Lujzijana

Post broj:#9  PostPostao/la ozren » 21.11.2012, 22:43

G. 1804. gradila se je na Orehovici Lujzinska cesta.Dio Lujzinske ceste od Sušaka do Orehovice gradio se sa najvećim poteškoćama.Valjalo je upravo usjeći cestu u strmi trsatski brijeg.Gotovo nitko nije mogao vjerovati,da bi se onuda, kuda si nije mogla prokrčiti puta ni najvještija koza, mogla graditi cesta.Pa je ipak upravo majstorski izvedoše tadanji inžiniri.Na Orehovici prelazi Lujzinska cesta sa trsatskoga na grobnički brijeg.Do Orehovice ide ova cesta povrh Rječine.Sa Lujzinskom je cestom odlanulo selu Orehovici.Orehovica je oživjela novim životom.Postala je najobljubljenije izletište Riječana.Na tisuće Riječana polazilo je u Orehovicu, da se nadivi upravo umjetničkom tehničkom remek-djelu ove ceste i da se podjedno okrijepe kapljicom dobrog primorskog vina.

Tako piše u svojoj knjizi " Uz Lujzinsku cestu " Rudolf Strohal.
scan0002py.jpg
scan0002py.jpg (289.86 KiB) Pogledano 19527 puta

Lujzinska cesta.jpg
Zadnja izmjena: ozren; 22.11.2012, 21:32; ukupno mijenjano 1 put/a.

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 22368
Teme: 914
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Lujzijana

Post broj:#10  PostPostao/la Adamić » 22.11.2012, 01:12

Prekrasno Ozrene! :bravoveliki:

DSC01109.jpg


Koji makeover, ova mi je usporedba jedna od najjačih koju sam vidio. Majstorstvo , kako čovjek može tako "lako " ukrotit tako težak okoliš i prilagodit ga sebi. :bravo: :gore :zastava:

Očaran sam s toliko mnoštvo detalja koja daje usporedba . :kava:
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
ozren
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1013
Teme: 16
Pridružen: 23.10.2010, 21:24

Re: Lujzijana

Post broj:#11  PostPostao/la ozren » 1.12.2012, 18:46

Dijelić Austro-Ugarske karte iz 1894.
Vidi se ucrtani obelisk na Cirkulu,kao i velika cisterna za vodu:

dsc06675tg.jpg
dsc06675tg.jpg (309.04 KiB) Pogledano 19457 puta

denis
ĆO !!!
ĆO !!!
 
Postovi: 43
Pridružen: 29.11.2012, 20:16

Re: Lujzijana

Post broj:#12  PostPostao/la denis » 3.12.2012, 20:21

Kad recimo bacim pogled iz Grobničkog polja,a vidljiv je dio Lujzijane otprilike do Kamenjaka i ja se divim projektantu i graditeljima.Zbilja zaključim s obzirom na okolnu konfiguraciju terena da je cesta baš kao zmija provučena kud je trebala.I za najjače bure uvijek je prohodna do G.Jelenja (znači mislilo se i o tome),malo je možda izloženih onih parsto metara od Škrebutnjaka (stara cestarska kuća) prema Jelenju,ništa prestrašno. Kad idem u G.kotar i ne žuri mi se,rijetko ili nikad idem autocestom,uvijek starom dobrom Lujzijanom.

Avatar korisnika
ozren
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1013
Teme: 16
Pridružen: 23.10.2010, 21:24

Re: Lujzijana

Post broj:#13  PostPostao/la ozren » 3.12.2012, 20:35

denis napisao:I za najjače bure uvijek je prohodna do G.Jelenja (znači mislilo se i o tome),malo je možda izloženih onih parsto metara od Škrebutnjaka (stara cestarska kuća) prema Jelenju,ništa prestrašno.
Na tom dijelu ceste poslije Škrebutnjaka se stvaraju veliki zapusi snijega,pa ako uspijete proći tih 50-tak metara za vrijeme snježne mećave poslije se ne očekuju takvi problemi.Baš specifičan dio Lujzijane.

Avatar korisnika
ozren
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1013
Teme: 16
Pridružen: 23.10.2010, 21:24

Re: Lujzijana

Post broj:#14  PostPostao/la ozren » 5.9.2013, 22:42

Nastavak putopisa o Lujzijani

1 Lujzijana karta.jpg
1 Lujzijana karta.jpg (506.24 KiB) Pogledano 18789 puta

Prijevoj Gornje Jelenje (881 m) dijeli krševito Primorje od šumovitih goranskih predjela.Na njemu se cesta račva:ulijevo se odvaja krak Lujzijane prema Bakru(D501),dok Lujzijana nastavlja dalje prema Rijeci(D3).

Jelenje je oživjelo novim životom prigodom gradnje Lujzinske ceste.Društvo Lujzinske ceste podiglo je ondje lijepu zgradu za konačište putnika i gostionu.
Grobničko vlastelinstvo je osim zgrade za šumarski ured napravilo i više manjih zgrada,a osnovan je i mali poštanski ured.

Jelenje se u ono vrijeme smatralo u vojničkim krugovima,otkada je bila sagrađena Lujzinska cesta,znamenitom strateškom točkom u ratovima Austrije sa Italijom.

2 Lujzijana G.Jelenje.jpg
2 Lujzijana G.Jelenje.jpg (59.29 KiB) Pogledano 18789 puta

Oštrim zavojima cesta se spušta u Lepenice,nekad najviše naselje na Lujzijani,od kojeg je ostalo svega nekoliko kuća.Njegovi stanovnici zarađivali su četverenjem-uprezanjem jakih konja i volova u teretna kola kirijaša i njihovo izvlačenje uz strmine između Mrzle Vodice i Jelenja.

Cesta se penje i izbija na zaravan Ravno Podolje,najviši prijevoj na Lujzijani.

3 Lujzijana Ravno podolje.jpg
3 Lujzijana Ravno podolje.jpg (225.62 KiB) Pogledano 18789 puta

Na njemu stoji kameni stupić koji označava nadmorsku visinu od 928 metara.

4 Lujzijana Ravno podolje stupić.jpg
4 Lujzijana Ravno podolje stupić.jpg (275.08 KiB) Pogledano 18789 puta

S Ravnog Podolja silazi Lujzinska cesta širokim serpentinama,poduprta visokim kamenim podzidima prema Mrzloj Vodici.Ovdje je bila granica između grobničkga i hreljinskog vlastelinstva,a kad je stari grad Hreljin napušten,vlastelinstva bakarskoga.

5 Lujzijana Ravno podolje prema Mrzlim vodicama.jpg
5 Lujzijana Ravno podolje prema Mrzlim vodicama.jpg (192.09 KiB) Pogledano 18789 puta


6 Lujzijana  prema Mrzlim vodicama.jpg
6 Lujzijana prema Mrzlim vodicama.jpg (282.69 KiB) Pogledano 18789 puta

U daljini Risnjak:

7 Lujzijana  pogled na Risnjak.jpg
7 Lujzijana pogled na Risnjak.jpg (160.57 KiB) Pogledano 18789 puta

Odmah slijedi nastavak...

Avatar korisnika
ozren
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1013
Teme: 16
Pridružen: 23.10.2010, 21:24

Re: Lujzijana

Post broj:#15  PostPostao/la ozren » 5.9.2013, 23:34

Mrzla Vodica je postojala kao selo već prije gradnje Lujzinske ceste.U popisu stanovništva od 1805.godine navodi se,da je u Mrzloj Vodici bilo 9 kuća,17 obitelji i 44 stanovnika.Čim je sagrađena Lujzinska cesta,selo je naglo procvalo.Već oko 1850.godine broj stanovnika narasao je na 1000.

Među seoskim kućama,s lijeve strane ceste stoji još jedan stari miljokaz koji označuje udaljenost od četrnaest poštanskih milja (oko 105 km)od Karlovca.
1 Mrzle Vodice miljokaz.jpg
1 Mrzle Vodice miljokaz.jpg (323.29 KiB) Pogledano 18787 puta


2 Mrzle Vodice miljokaz1.jpg
2 Mrzle Vodice miljokaz1.jpg (215.94 KiB) Pogledano 18787 puta

Na kraju sela nalazi se gostionica Carev most,uz koju se nalazi gornji kraj Lokvarskog jezera.Nekada je Lujzijana nakon gostionice skretala desno,ali je taj dio Lujzijane potopljen izgradnjom jezera.


3 Mrzle Vodice gostionica Carev most.jpg
3 Mrzle Vodice gostionica Carev most.jpg (129.15 KiB) Pogledano 18787 puta


3 Mrzle Vodice Lokvarsko jezero.jpg
3 Mrzle Vodice Lokvarsko jezero.jpg (115.27 KiB) Pogledano 18787 puta

Ljeti,kada je vodostaj akumulacijskog jezera nizak,po staroj makadamskoj cesti može se proći kilometar ili dva prema Lokvama.Nakon otprilike sedamsto metara stiže se do Carovog mosta koji je nekad premošćivao rječicu Lokvarku,ranije zvanu Velika voda.Most je nazvan u čast cara Franje I za čije je vladavine Lujzijana sagrađena.Njegov elegantni kameni svod koji viri iz jezera nedavno je obnovljen i konzerviran.Ovisno o vodostaju više je ili manje vidljiv,dok za visoke vode posve nestaje pod jezerom.

Carov most.JPG
Carov most.JPG (51.98 KiB) Pogledano 18786 puta

:pozdrav:

Sljedeće

Vrati se na: Povijesne ceste

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 2 gostiju

cron