UNATOČ RECESIJI, EKONOMSKOJ KRIZI GRADONAČELNIK NE ODUSTAJE OD MEGALOMANSKIH ZAMISLIVizije Milana Bandića teške tri milijarde euraU programu aktualne gradske administracije tako su još uvijek kao strateški projekti istaknuti podzemno – nadzemna željeznica, projekt Sjeverna tangenta, tunel kroz Medvednicu, most Jarun i tzv. Integrirani grad
ZAGREB Hrvatski političari, što smo nebrojeno puta mogli čuti u političkim kampanjama, redom se slažu da je za upravljanje velikim sustavima ponajprije potrebno imati viziju. O svojim vizijama Zagreba budućnosti u nekoliko navrata govorio je i gradonačelnik Milan Bandić koji unatoč recesiji, ekonomskoj krizi i gradskim sustavima što dišu na aparatima za preživljavanje, ne odustaje od megalomanskih zamisli. U programu aktualne gradske administracije tako su još uvijek kao strateški projekti istaknuti podzemno-nadzemna željeznica, projekt Sjeverna tangenta, tunel kroz Medvednicu, most Jarun i takozvani Integrirani grad. Jedini dovršen projekt od onih koji nose oznaku strateški jest Zagrebačka Arena koju će Zagrepčani plaćati još tridesetak godina.
Milijarde eura
Za realizaciju preostalih »strateških projekata« Zagrebu bi trebale milijarde, ne kuna, nego eura. Unatoč tome, gradska administracija uporna je u nastojanjima da ih građanima prikaže kao realne i poželjne. Ako se krene u njihovu realizaciju, a projekt Integriranog grada najbliži je tome, Zagreb će se morati zadužiti toliko da će dugove aktualne administracije otplaćivati i praunuci današnjih stanovnika glavnoga grada.
Studija izvedivosti i opravdanosti gradnje sjeverne tangente i sljemenskog tunela Zagrepčanima je prvi put predstavljena prije šest godina, a prema tadašnjim izračunima ovaj projekt koštao bi ukupno oko 1,1 milijardu eura.
Drugi strateški projekt – most preko Save koji bi spajao Jarun sa dijelom grada u kojem se nalazi Zagrebačka arena – već je u realizaciji. Administracija je pokrenula postupak ishođenja lokacijske dozvole, ali pitanje je gdje će pronaći oko 40 milijuna eura na koliko je investicija procijenjena. Gradski oci tvrde da bi ovaj projekt rasteretio prometnice uz sjevernu obalu Save i olakšao pristup Novom Zagrebu.
Najskuplji projekt iz vizije gradonačelnika Milana Bandića jest podzemno-nadzemna željeznica. Studija za ovaj projekt predstavljena je prije pet godina, a njome je definirana i cijena. Zagrebačka podzemna koštala bi između 600 milijuna i 1,14 milijardi eura. Zagrebački metro, predviđeno je, ne bi cijelom svojom dužinom bio pood zemljom, nego bi se na određenim mjestima uspinjao na postojeću željeznicu. I ovaj projekt Grad na svojim internet stranicama prezentira kao jedan od strateških, iako je jasno da Zagreb podzemnu željeznicu neće dobiti barem još dvadesetak godibna. Novca za takav zahvat naprosto nema.
Četvrti strateški projekt integrirani je grad, koji je prošlog mjeseca najavljen u dnevnom tisku. On bi trebao započeti uređenjem prostora oko Trga Franje Tuđmana. Projekt snažno gura poslovni lobi koji ima interesa za gradnju poslovno stambenih objekata za elitno stanovanje na prostoru tvornice Kamensko. Studija za projekt također je već predstavljena, a ona predviđa da bi za Integrirani grad valjalo izdvojiti oko pola milijarde eura. Za ostvarenje svih vizija Milana Bandića, dakle, Grad Zagreb morao bi se zadužiti za nešto manje od tri milijarde eura. Neki od projekata već su najavljeni, a ukoliko budu realizirani – dugove Bandićeve administracije, rekosmo, otplaćivat će i praunuci današnjih stanovnika glavnoga grada.
Ladislav TOMIČI
http://novine.novilist.hr/default.asp?W ... 328592863K-------------------------------------------------------------------------------
Čitam malo i zamišljam se, pa nisu to loši projekti, dapače, projekti koji su potrebni gradu. Rijeka takvih prometnih projekata nema nigdje a grad smo koji je poslije Dubrovnika u daleko najgorem prometnom položaju. Zagreb barem ako ništa drugo radi studije ,razmišlja o tome.