Nevjerojatno je slična (da ne kažem ista) sudbina kao kod nave The Lord Warden zadesila naš jedrenjak Miroslav.
U povijesti je zabilježen kao austrijski (dakle ne austro-ugarski) jedrenjak. Zaista su ti austrijanci bili dobri pomorci.

Miroslav je također kupljen kao polovni jedrenjak, već 30 godina star. Bio je to nekad a i sad poznati povijesni američki kliper Young America. Nakon dvije godine plovidbe pod imenom Miroslav nestao je u Atlantiku s 20 članova posade, ne zna se točno gdje ni kad.
Mnogi Amerikanci su izražavali žaljenje što je kliper Young America nakon 30 godina plovidbe pod američkom zastavom prodan strancima, Austrijancima.
O Miroslavu nešto kasnije- prvo o ponosu Amerike, kliperu Young America.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kliper Young America
Zanimljivo je koliko je kliper Young America ostao u američkom sjećanju do današnjih dana. Nema knjige ili časopisa koji govore o povijesti luke San Francisco i o povijesti luke i brodogradilišta New York u kojoj nije spomenut. Umjetničke slike i makete izrađivali su se od njegovih prvih dana, a mogu se naći i ne starije od desetak godina.
umjetnička slika iz starijeg perioda klipera Young America:
Kada je imao najveću opremu jedara, imao je 75 članova posade. Kasnije se ta oprema nešto smanjivala, da bi se nakon prodaje smanjila tako da je Miroslav postao nava s 20 članova posade.
maketa Young Americe iz starijeg perioda:
Kliper Young America konstruirao je i sagradio poznati brodograditelj William H. Webb u New Yorku 1853. godine. Porinut je 30.travnja 1853. To je bio posljednji kliper koji je Webb sagradio, predstavljao je njegovo remek djelo i bio je to njegov najdraži brod. Po mnogima to je bio najljepši kliper ikada sagrađen, savršenstvo u konstrukciji klipera.
fotografiju klipera Young America digitalizirao je kalifornijski muzej, klikni za veći prikaz:
Young America je bio drveni jedrenjak dimenzija 74,1 m x 13,2 m x 8,2 m od 1961 tone.
Sagrađen je za njujorškog trgovca Georg B. Danielsa za trgovinu između New Yorka, San Francisca i Liverpoola. Cijena mu je bila 140 000 ondašnjih dolara.
Njegova veličina i brzina osiguravala mu je stalan prijevoz robe i putnika. Voljeli su ga i kladioničari.
Organizirala su se klađenja između dva jedrenjaka o tome koji će prvi stići na odredište.
O klađenju iz američkih novina 1873. Ujedno vidimo da su jedrenjaci već počeli gubiti bitku s parobrodima kad se usporedi vrijeme plovidbe:
U dvadeset putovanja iz New Yorka za San Francisco prosječno trajanje plovidbe bilo je 118 dana.
U trinaest povratnih putovanja prosjek plovidbe je bio 98 dana.
1872.-1873. jedrenjak je postavio rekord u plovidbi od Liverpoola do San Francisca od 99 dana, a između San Francisca i New Yorka najkraća vremena su mu bila 82 i 86 dana, što su bila dva najkraća vremena za jedrenjak s teretom u to doba.
Young America je također plovio u luke na Pacifiku i Indijskom oceanu od Honolula da Mauriciusa.
Na jednom putovanju je prevozio žive ovce od Glasgowa do New Zelanda, na drugom je prevozio 800 kineskih radnika od Hong Konga do Melbournea.
Young America u San Franciscu:
Prevozio je također željezo za tračnice, pšenicu i raznu potrošnu robu.
Posljednje putovanje pod američkom zastavom bilo je iz Portlanda, Oregon u San Francisco i New York. Zbog propuštanja morao je ostati tri tjedna u Rio de Janeiru, ali je uspio završiti putovanje za samo 126 dana između luka ili 100 dana u plovidbi.
1884. godine prodan je u New Yorku austrijskim (to su zapravo bili naši Bakrani) vlasnicima, preimenovan u Miroslav, a Bakar je postao njegova matična luka.
Nakon dvije* plovidbe preko Atlantika, 17. veljače 1886. otplovio je iz Delawara i nestao. (zapravo je plovidba preko Atlantika bilo šest, sedmu nije nikada završio, što ćemo vidjeti u slijedećem postu)
Young America u New Yorku:
Izvori strana štampa toga vremena, *Ships of the world (1997. god.), Pacific marine review (1925.god), History of New York ship yards (1909. god)
U slijedećem postu - Kliper Young America postaje nava Miroslav............