Croatia Line
Croatia Linea, koju mnogi još i danas nazivaju Jugolinijom jer je kao Jugolinija imala svjetski ugled, a kao Croatia line svjetsku blamažu.

Točno 2. svibnja 2000. godine, dan prije proslave Dana oslobođenja Rijeke, proglašen je stečaj Croatia Linea. Brodolom tvrtke koja je uživala epitet simbola riječkog i hrvatskog pomorstva, izazvao je snažan emotivni, ali i poslovni potres u pomorskim krugovima. Na stečajnom ročištu evidentirano je više od 690 milijuna kuna potraživanja brojnih vjerovnika kompanije, ne računajući hipotekarna potraživanja po brodovima koji su kasnije sudski prodavani mimo stečaja jer su bili u vlasništvu inozemnih tvrtki Croatia Linea. Croatia Line svoje najslavnije razdoblje proživjela je pod imenom Jugolinija. U floti tog prvog nacionalnog linijaša plovilo je 160 brodova, generacije i generacije pomoraca i pomoračkih obitelji othranjene su na valovima Jugolinije, a danas su pohranjene u sudskim arhivima. Preostalo je još prodati nekadašnji Klub Croatia Line u Kostreni i završiti stečaj.
Zadnji udarac u toj pljački dao je
DARIO VUKIĆ (HDZ)
Rođen je 7.2.1958. u Rijeci. Hrvat. Završio je Tehnički fakultet u Rijeci; dipl.ing strojarstva.
Kako je potopljen ponos Hrvatske
Dario Vukić, danas je praktički anonimni građanin, a bio je najmoćniji igrač HDZ-a u Rijeci. Poslovnim krahom kompanije nad kojom je otvoren stečaj i likvidacija već početkom 2000. godine, te poznatim unutarnjim previranjima u samoj stranci, gasila se i Vukićeva »politička zvijezda«. Nakon isteka saborskog mandata, danas »uživa« povlasticu od pola saborske plaće. Kormilo Croatia Linea uz izravnu asistenciju HDZ-a preuzeo je u rujnu 1992. godine iz ruku Milivoja Brozine. U to vrijeme kompanija je već bila u ozbiljnoj krizi čemu je između ostalog »pogodovao« raspad ex jugoslavenskog tržišta, rat ali i velike kreditne obveze. Međutim, Vukić je ipak naslijedio moćnu flotu od preko 50 brodova, od kojih su 23 prodana za njegova mandata, dobrim dijelom za podmirenje dugova. Odlazeći, nasljedniku Darku Smoliću ostavio je kompaniju u praktički bezizlaznoj situaciji. Brojni vjerovnici po svjetskim lukama »nemilosrdno« su plijenili preostalu flotu od 20 brodova. Sedam ih je bilo na mrtvom vezu u hrvatskim lukama, od ostalih 13, tri po godinama najmlađa i najvrijednija »expresa«, Croatia, Zagreb i Sarajevo pod drugim imenima plovili su u najmu. Nepunih godinu dana nakon Vukićeva uzmaka s kormila kompanije, točnije, 2. svibnja 2000., proglašen je stečaj Croatia Linea. Brodolom tvrtke koja je bila simbol riječkog i hrvatskog pomorstva, izazvao je snažni emotivni ali i poslovni potres u pomorskim krugovima. Na stečajnom ročištu evidentirano je preko 600 milijuna kuna potraživanja brojnih vjerovnika kompanije, ne računajući hipotekarna i druga potraživanja po brodovima koji su kasnije sudski prodavani mimo stečaja, jer su bili u vlasništvu inozemnih tvrtki Croatia Linea. U stečaju koji do danas nije zatvoren prodana je i najvrijednija nekretnina, impresivna velika poslovna zgrada na Rivi. Croatia Line svoje najslavnije razdoblje proživjela je pod imenom Jugolinija. U floti tog prvog nacionalnog linijaša plovilo je 160 brodova, generacije i generacije pomoraca i pomoračkih obitelji othranjene su na valovima Jugolinije – danas pohranjene u njihovim sjećanjima i u sudskim arhivima.
Pregled flote Croatia Line.
1992.
Novonabavljeni:
CROATIA EXPRESS
Izlučeni iz flote:
GORAN KOVAČIĆ - rezalište
KRALJEVICA - rezalište
NEHAJ - rezalište
TRSAT - rezalište
1993.
Izlučeni:
BAKAR - rezalište
BALTIK - 23.04. naletio na objekt u moru i potonuo nedaleko od Bandar Khomenini-a
BOSNA - rezalište
HRVATSKA - rezalište
KUMROVEC - prodan (Pearl of Ras al Khaimah)
PAZIN - rezalište
1994.
Izlučeni:
CRIKVENICA - prodana (Elke)
DRAVA - prodana (Futuro)
DRVAR - prodan (Mara)
PRIMORJE - prodan (Mashallah)
TOPUSKO - prodan (Franka)
1995.
Izlučeni:
SENJ - prodan (Mok Ran)
VOLOSKO - rezalište??? (nema podataka)
ZAGREB - prodan (Bonny)
1996.
Nije izlučen niti jedan brod iz flote
1997.
Izlučeni:
KVARNER - rezalište
MALINSKA - prodana (Daviken)
OMIŠALJ - prodan (Goviken)
OPATIJA - rezalište
1998.
Izlučeni:
CROATIA EXPRESS - prodana (Jolly Oro)
KUPA - rezalište
LOŠINJ