Jedrenjak bark
Metta
Prema knjizi “Onput kad smo partili” R.Barbalića i I. Marendića:Bark
Metta izgrađen je u riječkom brodogradilištu braće Schiavon na Ponsalu. Porinut je u more 14. rujna 1879.
Dimenzije jedrenjaka bile su dužina 43,6 m; širina 9,25 m i visina 5,77 m.
Tonaža je bila 631 BT i 573 NT.
Na pramcu je bio ukrašen pulenom. Bila je to lijepo izrezbarena ženska glava koja je predstavljala gospođu
Mettu (suprugu vlasnika
Andrije Stangera).
VLASNICINaručioci su bili pomoračka i brodovlasnička obitelj
Stanger iz Voloskiog -
Andrija Stanger sa svojim sinovima
dr. Andrijom te kapetanima
Antunom i Josipom.
Obitelj
Stanger iz Voloskog pojavljuje se u pomorstvu već krajem 18. stoljeća. Iz te obitelji poteklo je više od dvadeset pomoraca, od toga deset kapetana i škrivana.
Dr. Andrija Stanger bio je dvadeset godina načelnik općine Volosko, od 1895, te je zbog svoga rodoljublja bio trn u oku talijanašima.
Jedrenjak je dobio ime
Metta prema imenu supruge
Andrije Stangera – zvala se
Giacometta.
1892. kapetan Andrija Šterk kupuje 12 karata jedrenjaka, ali već 1894. vlasništvo je ponovo u potpunosti u obitelji
Stanger – u vlasništvu braće
Andrije i Josipa i udovice njihovog brata Antuna.
Kapetan Antun Stanger preminuo je 06. studenog 1888. Novine “Naša sloga” od 15.11.1888. donose članak u povodu njegove smrti:

- Naša sloga 15.11.1888-Anton Stanger.jpg (106.03 KiB) Pogledano 3553 puta
Više o obitelji Stanger:http://istrapedia.hr/hrv/2482/stanger-a ... istra-a-z/http://poduckun.net/volosko-zalosna-pri ... tasu-3dio/https://povijest.hr/nadanasnjidan/uliks ... istri-188/1907. godine jedrenjak je prodat u Grčku. Novi vlasnik nazvao ga je
Stefanos.
ZAPOVJEDNICIU prvim godinama kao zapovjednici na barku
Metta izmjenjivali su se kapetani braća
Antun i Josip Stanger i njihov bratučed Srećko.
Do 1900. godine, osam godina na zapovijedi jedrenjaka bio je kapetan
Anton Kršanac iz Lovrana. Posljednji zapovjednik bio je kapetan
Ivan Bašić iz Kostrene sv. Lucije, koji je umro u rodnoj Kostreni 1931. u dubokoj starosti.
Fotografiju barka Metta snimio je u Riječkom zaljevu za razglednicu, 1900. god., fotograf iz Graca Ciezlar, s palube parobroda.
Razglednica se prodavala u tisuću primjeraka. Na fotografiji na krmi vidi se ime broda i luka pripadnosti, a na krmi je i dugogodišnji zapovjednik barka, kapetan Anton Kršanac.-fotografija iz knjige "Onput kad smo partili"PUTOVANJA JEDRENJAKA METTA1879. bark odlazi na svoje prvo putovanje u afričku luku Bona s teretom drva. Do 1882. plovi između Europe i Sjeverne Amerike prevozeći žito i petrolej. 1881. prevezao je ugljen iz Škotske za Veneciju.
U proljeće 1882. plovi iz Palerma u Boston, a odavde u Melbourne u Australiju, gdje stiže 17. kolovoza.
Do Australije plovi oko rta Dobre nade. Na tom putu doživio je havariju u Indijskom oceanu, gdje je izgubio križeve prednjeg gornjeg i letnog jedra i nekoliko jedara.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bark Metta u Australiji 1882./83. (iz australske štampe)
Jedrenjak Metta odjedrio je iz Bostona (SAD) 20. travnja 1882. (što bi značilo da se datum polaska u gornjem postu u reklami odgodio).
U Melbourne stiže 17. kolovoza 1882. gdje iskrcava robu koju je dovezao iz Bostona.
Krajem rujna odlazi iz Melbourna za Newcastle (istočna obala Australije), radi utovara ugljena za australsku luku Adelaide.
Sredinom studenog 1882. stiže u Adelaide gdje iskrcava ugljen. Nakon toga odlazi u australsku luku Port Wakefield, u koju je dojedrio početkom siječnja 1883. da bi ukrcao žito za Veliku Britaniju.
21. siječnja 1883. odlazi iz Port Wakefielda za London, u koji je doplovio 13. lipnja 1883.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------U Montevideo (Južna Amerika) dolazi 02. 11. 1883.
1884. poduzima dugo putovanje iz Engleske u Buenos Aires.
Jedan je od naših rijetkih jedrenjaka koji je oplovio cijeli svijet.
Od 1890. do 1895. plovi najčešće Sredozemljem, prevozeći drvo, željezničke pragove i afričku krinu (sirovina za pravljenje konopaca).
1891. plovi do baltičkih luka, a zatim opet Sredozemljem.
1895. plovi ponovno do Južne Amerike, zatim u Rotterdam. Nakon toga ponovno jedri između Sredozemlja i američkih luka.
1907. godine kada parobrodi sve više preuzimaju teret, vlasnici
Mettu prodaju u Grčku.