Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Riječko pomorstvo

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4805
Teme: 164
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#1  PostPostao/la Vežičanka » 28.3.2018, 11:46

Spisak brodova koji su za vrijeme WWI završili u talijanskim rukama, a za koje se pretpostavljam tražio povrat. Vezano je za pregovore Bertolini-Trumbić. Iz brošure Italia e stato SHS, 1923 god.

Ovdje pod brojem I. Talijani stavljaju "brodove koji zapravo nisu bili zaplijenjeni". Da li je stvarno bilo tako trebalo bi vidjeti za svaki pojedini brod.
Pod brojem II. su "brodovi rekvivirani iz Engleske i USA za provinciju Dalmacija"
pod brojem III. su "brodovi greškom uključeni na listu"
italia e stato SHS-1 - (1).jpg
italia e stato SHS-1 - (1).jpg (190.75 KiB) Pogledano 15006 puta

Pod brojem IV. u tablici su brodovi "u izgradnji", a pod brojem V. "brodovi koji su zapravo zaplijenjeni" od strane Italije
italia e stato SHS-1 - (2).jpg
italia e stato SHS-1 - (2).jpg (207.35 KiB) Pogledano 15006 puta

Nastavak tablice V. brodovi koje je zaplijenila Francuska i Engleska
VI. ratni brodovi A-U monarhije koje je A-U proglasila trgovačkim
VII. brodovi financijske administracije bivše Austro-Ugarske monarhije.
Na kraju je tumač kratica bivših vlasnika brodova.
italia e stato SHS-1 - (3).jpg
italia e stato SHS-1 - (3).jpg (172.27 KiB) Pogledano 15006 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4805
Teme: 164
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#2  PostPostao/la Vežičanka » 3.4.2019, 21:59

Popis brodova Jadranske slobodne plovidbe i Obalne plovidbe na kraju 1955. godine

Jadranska slobodna i Obalna plovidba 1955.JPG
Jadranska slobodna i Obalna plovidba 1955.JPG (172.46 KiB) Pogledano 14425 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4805
Teme: 164
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#3  PostPostao/la Vežičanka » 11.9.2019, 16:09

Sliku je postao Papalina u temi "Stare fotografije Rijeke", post. br. 1319

Slika

Na slici desno, poredani jedan do drugoga bi trebali biti parni tegljači firme Gregersen & Schwarz. Vidi se ime broda "Fiume" sasvim desno, do njega "Ponsal", ostali su nečitki. Vide se i polukružne tračnice pokretnog mosta između obale i lukobrana u prvom planu.

Brodovi firme "Gregersen & Schwarz" iz pomorskog godišnjaka 1917.
Gregersen & Schwarz 1917.JPG
Gregersen & Schwarz 1917.JPG (102.93 KiB) Pogledano 13845 puta

Iz teme Obilazak metropolisa
Treća faza izgradnje i širenja luke (1890.-1894.) obuhvatila je ove radove: izgradnja luke za drvo Gabor Baross nasuti su dijelovi Brajdice za stovarište drva, stovarišta drva Brajdica i Delta povezana su preko Rječine dvama željeznim mostovima, izgrađeno je Pristanište Ferencza Salvatora dugačko 350 m te Gat Marije Valerije dimenzija 120 m x 80 m. Na Gatu Marije Valerije (Maria Valeria molo) izgrađen je 1893. drveni hangar, 100 m x 50 m, za skladištenje vina. lukobran Marije Terezije produžen je za još 100 m, izgrađena su skladišta IX., X., XI. i XII. na Rudolfovu gatu, a na Pristaništu Ferencza Salvatora podignuto je dvokatno skladište za kavu (1894.). Ponovno je podignut svjetionik, ali sada u blizini kolodvora*. Izvođači radova tzv. treće faze izgradnje bili su Gregersen G. i sinovi te zemunska tvrtka Schwarcz Armin i sin. do kraja 1894. ukupni troškovi građevinskih radova za sve tri faze iznosili su više od dvadeset milijuna forinti.

Izvor: Knjiga "riječka luka"


*u blizini kolodvora- misli se na Mlaku, na početku Industrijske ulice (danas Baračeva). Meni to nije blizu kolodvora.

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4805
Teme: 164
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#4  PostPostao/la Vežičanka » 29.1.2020, 13:56

Popis brodarskih firmi u Rijeci 1915. godine. Dio je sa sjedištem u Rijeci, a dio su predstavništva kompanija koja su imala sjedište u drugim gradovima i državama.
Imena ulica i trgova su drugačija nego danas, ali zato je tu naša tema Stara imena riječkih ulica, trgova i kvartova, naročito post br. 20, str. 2

1915-brodarske firme- 1.jpg
1915-brodarske firme- 1.jpg (235 KiB) Pogledano 12842 puta

1915-brodarske firme-2.jpg
1915-brodarske firme-2.jpg (228.64 KiB) Pogledano 12842 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4805
Teme: 164
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#5  PostPostao/la Vežičanka » 7.2.2020, 10:29

Brodarske firme u Rijeci i strana predstavništva 1921. godine:
brodarske firme 1921.jpg
brodarske firme 1921.jpg (48.99 KiB) Pogledano 12782 puta

Brodarske firme u Rijeci i strana predstavništva 1927. godine:
brodarske firme 1927.jpg
brodarske firme 1927.jpg (275.88 KiB) Pogledano 12782 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4805
Teme: 164
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#6  PostPostao/la Vežičanka » 13.2.2020, 08:57

Brodarske firme sa sjedištem u Rijeci i strana predstavništva:

1935. godine:
brodarske firme 1935.jpg
brodarske firme 1935.jpg (190.37 KiB) Pogledano 12721 puta

1942. godine:
brodarske firme 1942.jpg
brodarske firme 1942.jpg (111.9 KiB) Pogledano 12721 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4805
Teme: 164
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#7  PostPostao/la Vežičanka » 1.11.2020, 10:35

Po sporazumu Trumbić-Bertolini podijeljeni su brodovi pokojne Austro-Ugarske između države SHS i Italije. Sporazum je potpisan u Parizu 7. rujna 1920. Rukovodilo se po tome koje su nacionalnosti većinski vlanici (bolje rečeno za koju su se nacionalnost deklarirali većinski vlasnici). Italija je u tome bolje prošla.

Pogrešno napisana imena - Besanka = Bosanka; Levrjenac = Lovrijenac; Izzada = Izrada; Zera = Zora
brodovi dodijeljeni SHS-1 .jpg
brodovi dodijeljeni SHS-1 .jpg (152.66 KiB) Pogledano 11569 puta

Gedelle = Godollo; Slobeda = Sloboda; Nekaj = Nehaj; Sawa = Sava; Siralj = Siraly; Belobit = Velebit; Villan = Villam; N. 68 je budući parobrod Jugoslavija Jadranske plovidbe
brodovi dodijeljeni SHS-2.jpg
brodovi dodijeljeni SHS-2.jpg (151.73 KiB) Pogledano 11569 puta

Bondine = Rondine; Bibbio = Nibbio; Zermanja = Zrmanja; Bickovo = Biokovo; Viteric = Vitezić; Dinko Viteric = Dinko Vitezić; Hrvatsko = Hrvatska; Cvacic = Svačić; Gruza = Gruž; Binjerac = Vinjerac
brodovi dodijeljeni SHS-3.jpg
brodovi dodijeljeni SHS-3.jpg (137.74 KiB) Pogledano 11569 puta

Dzarica = Dražica; Petar Zynskj = Petar Zrinjski; Koziak = Kozjak; Veliko = Veljko; Epidanzo = Epidauro;
brodovi dodijeljeni SHS-4.jpg
brodovi dodijeljeni SHS-4.jpg (126.06 KiB) Pogledano 11569 puta


U idućem postu koje je trgovačke brodove propale Austro Ugarske dobila Italija....

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4805
Teme: 164
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#8  PostPostao/la Vežičanka » 3.11.2020, 09:43

Spisak trgovačkih brodova bivše Austro -Ugarske koji su dodijeljeni Italiji prema sporazumu Trumbić-Bertolini

brodovi dodijeljeni  (1).jpg
brodovi dodijeljeni (1).jpg (159.64 KiB) Pogledano 11515 puta

brodovi dodijeljeni  (2).jpg
brodovi dodijeljeni (2).jpg (140.08 KiB) Pogledano 11515 puta

brodovi dodijeljeni  (3).jpg
brodovi dodijeljeni (3).jpg (151.75 KiB) Pogledano 11515 puta

brodovi dodijeljeni  (4).jpg
brodovi dodijeljeni (4).jpg (140.54 KiB) Pogledano 11515 puta

brodovi dodijeljeni (5).jpg
brodovi dodijeljeni (5).jpg (142.93 KiB) Pogledano 11514 puta

brodovi dodijeljeni Italiji (6.jpg
brodovi dodijeljeni Italiji (6.jpg (150.58 KiB) Pogledano 11515 puta

brodovi dodijeljeni Italiji (7.jpg
brodovi dodijeljeni Italiji (7.jpg (122.72 KiB) Pogledano 11515 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4805
Teme: 164
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#9  PostPostao/la Vežičanka » 12.4.2021, 19:15

Izletnički parobrod Eneo

1894. godine Društvo Quarnero iz Rijeke kupilo je u Velikoj Britaniji izletnički parobrod, kojemu je dato ime Eneo.
Parobrod je izgrađen 1892. godine u brodogradilištu Tyneside Engine Works Ltd., u Cardiffu. Prvo mu je ime bilo Lynton.
Zanimljivo je da je to bio parobrod s bočnim kotačima, što se u to doba već rjeđe viđalo u plovidbi morima.
http://shippingandshipbuilding.uk/view. ... l=LYNTON#v

Dimenzije broda 47 x 6,4 x 2,5 m
Tonaža 261 BT, 79 NT

Očito je brod bio izgrađen za plovidbu plićim vodama, a riječko društvo ga je najvjerojatnije kupilo jer je bio pogodan za izlete u venecijansku lagunu.

U Lloydovom registru kao vlasnik naveden je L. Ossoinack, što znači da je Luigi Osojnak bio predstavnik Društva Quarnero.

Parobrod Seine, bivši Eneo, s bočnim kotačima i dva dimnjaka. (slika iz gornjeg linka):
Seine ex Eneo.jpg
Seine ex Eneo.jpg (98.82 KiB) Pogledano 10843 puta


Zapovjednik parobroda Eneo bio je Josip Blečić, čega se on prisjeća u “Gajetunskim razgovorima” u časopisu Mornar 1938. godine.

Parobrod je vozio izletnike po kvarnerskim otocima. Godine 1895. vozio je nadvojvodkinju Stefaniju iz Opatije na izlet u Krk.

U tršćanskim novinama reklamira se izlet iz Trsta u Veneciju za blagdan Duhovi 1895. godine. Polazak je u subotu 01.lipnja, a povratak u ponedjeljak.
Putnicima je na raspolaganju elegantni parobrod Eneo, s prostranom palubom. Može primiti 200 putnika, a osvijetljen je električnom rasvjetom. Parobrod ima bočne kotače i dva dimnjaka. Na brodu je restoran. Cijena putne karte je umjerena- 3 fjorina.

izlet u Veneciju-Duhovi 1895.JPG
izlet u Veneciju-Duhovi 1895.JPG (63.97 KiB) Pogledano 10843 puta

parobrod Eneo 1895.JPG
parobrod Eneo 1895.JPG (60.19 KiB) Pogledano 10843 puta

Brod se nije dugo zadržao u vlasništvu Riječana. Već 1896. prodan je Englezima, nova matična luka postaje Newcastle, a novo ime je Siren. Godine 1905. prodat je Francuzima, kad mijenja ime u Seine. Od 1927. ne nalazi se više u registru, pa je najvjerojatnije tada izrezan.


  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Pomorstvo

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost

cron