Izletnički parobrod
Eneo
1894. godine Društvo Quarnero iz Rijeke kupilo je u Velikoj Britaniji izletnički parobrod, kojemu je dato ime
Eneo.
Parobrod je izgrađen 1892. godine u brodogradilištu Tyneside Engine Works Ltd., u Cardiffu. Prvo mu je ime bilo Lynton.
Zanimljivo je da je to bio parobrod s bočnim kotačima, što se u to doba već rjeđe viđalo u plovidbi morima.
http://shippingandshipbuilding.uk/view. ... l=LYNTON#vDimenzije broda 47 x 6,4 x 2,5 m
Tonaža 261 BT, 79 NT
Očito je brod bio izgrađen za plovidbu plićim vodama, a riječko društvo ga je najvjerojatnije kupilo jer je bio pogodan za izlete u venecijansku lagunu.
U Lloydovom registru kao vlasnik naveden je L. Ossoinack, što znači da je
Luigi Osojnak bio predstavnik Društva Quarnero.
Parobrod Seine, bivši Eneo, s bočnim kotačima i dva dimnjaka. (slika iz gornjeg linka):

- Seine ex Eneo.jpg (98.82 KiB) Pogledano 10843 puta
Zapovjednik parobroda
Eneo bio je Josip Blečić, čega se on prisjeća u
“Gajetunskim razgovorima” u časopisu Mornar 1938. godine.Parobrod je vozio izletnike po kvarnerskim otocima. Godine 1895. vozio je nadvojvodkinju Stefaniju iz Opatije na izlet u Krk.
U tršćanskim novinama reklamira se izlet iz Trsta u Veneciju za blagdan Duhovi 1895. godine. Polazak je u subotu 01.lipnja, a povratak u ponedjeljak.
Putnicima je na raspolaganju elegantni parobrod
Eneo, s prostranom palubom. Može primiti 200 putnika, a osvijetljen je električnom rasvjetom. Parobrod ima bočne kotače i dva dimnjaka. Na brodu je restoran. Cijena putne karte je umjerena- 3 fjorina.

- izlet u Veneciju-Duhovi 1895.JPG (63.97 KiB) Pogledano 10843 puta

- parobrod Eneo 1895.JPG (60.19 KiB) Pogledano 10843 puta
Brod se nije dugo zadržao u vlasništvu Riječana. Već 1896. prodan je Englezima, nova matična luka postaje Newcastle, a novo ime je Siren. Godine 1905. prodat je Francuzima, kad mijenja ime u Seine. Od 1927. ne nalazi se više u registru, pa je najvjerojatnije tada izrezan.