jahta Dražica
fotografija sa stranice Muzeja turizma, jahta Dražica ispred Voloskog:Ova krasna jahta napravljena je 1902. godine u brodogradilištu Otavija Picinića u Malom Lošinju za grofa Alfreda Harracha, bogatog aristokrata i industrijalca češkog podrijetla. Grof Harrach posjedovao je vilu u Opatiji u kojoj je često boravio.
Jahtu je nazvao
Dražica prema predjelu u Opatiji gdje je izgrađena vila Harrach.
više o obitelji Harrach
https://poduckun.net/devet-bisera-opati ... a-harrach/Matična luka jahte bilo je Volosko.
Dražica je bila drvena parna jahta dimenzija 37,6 x 5 x 3 m. Imala je 116 BT , 31 NT.
Parni stroj razvijao je 55 nominalnih i 280 indiciranih KS.
Od opatijskih vlasnika jahtu kupuje parobrodarsko društvo “Lovro Depolo i drug” iz Korčule 1916? godine.
To društvo je već prije, nakon osnivanja 1914., kupilo od likvidiranog društva “Korčulanska plovidba” parobrod Prvi, bivšu jahtu
Deli.
Novi vlasnici koriste jahtu kao putničko-teretni brod i za prijevoz pošte između luka Korčule i Dubrovnika, tičući pritom mnoga otočna i priobalna mjesta.
1924., nedugo prije likvidacije, društvo prodaje svoj brod kompaniji Zaratina iz Zadra koja mu mijenja ime u
Alma.
Nakon što Zaratina zajedno s par ostalih kompanija ulazi u sastav društva Adriatica, i brod Alma ulazi na kratko u to društvo. Međutim već iste godine brod je prodan u Trst, firmi Roberto Paolini & Attilio Preitano, a ime je promijenjeno u
Amelia.
Pod talijanskim vlasnicima, brod još jednom mijenja ime u
Friuli, prije nego je prodan u Albaniju Rassimu Hasanu Tufi. Nova luka je Drač, a novo ime
Shqipnija.
Od 1935. jahta je opet u hrvatskim vodama. Novoosnovano društvo “Splitska obalna plovidba Avala” kupilo je brod i nazvalo ga
Štrosmajer. Parobrod je vozio svaki dan između Splita, Kaštela i Trogira.
Organizirani su i brojni izleti u okolicu.
Parobrod je uključen i u vrlo zanimljivu turističku ponudu za vrijeme ljetne sezone koja se zvala “Ribarsko –turistička krstarenja”.
Turisti bi na brodu krstarili 12 dana, a za to vrijeme imali su priliku sudjelovati u ribolovu. Putnici su prisustvovali noćnom ribolovu na srdele i skuše, što je naročito za turiste iz unutrašnjosti bio zanimljiv doživljaj, tako da je interes bio velik.
Parobrod je potonuo u Kaštelanskom zaljevu u ožujku 1939. godine.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
slike te jahte imamo u ovoj temi - na ovoj strani, post br. 51, četvrta i peta slika, vidi se karakteristična krma i u postu br 21 ove teme
također kao istoimeni korčulanski parobrod u temi
Mađarska lučka uprava u Rijeci, post br.19